МОН публикува отговорите на втората матура

МОН публикува отговорите на втората матура
A A+ A++ A

МОН публикува отговорите на втората матура. Тя се проведе тази сутрин.  До изпита бяха допуснати 42 127 дванадесетокласници. Английският език се оказа най-предпочитаният, следван от биологията и географията.

Космосът, „умният град“ и естетическият вкус бяха сред темите, по които писаха зрелостниците днес. В зависимост от избрания предмет някои създаваха текст или софтуер, други решаваха практически казуси. Най-много абитуриенти провериха знанията си по чужди езици, съобщават от МОН.

Част от избралите матура по история и цивилизации анализираха информационни източници по темата за овладяването на Космоса. Останалите разсъждаваха върху особеностите на политическото развитие на България между двете световни войни на XX век.

"Защо Бургас може да бъде определен като „умен град“" беше въпросът по география и икономика.

Казусът на изпита по философия изискваше размишления за естетическия вкус. Решилите да пишат есе имаха избор между два фрагмента от философски текстове: „…човек не е нищо друго освен това, което сам се направи“ (Жан-Пол Сартр) и „В цялата вселена всичко, което искаме и върху което можем да въздействаме, може да се употреби и само като средство; единствено човекът и с него всяко рационално създание е цел сама по себе си“ (Имануел Кант, „Критика на способността за съждение“).

Явилите се на изпит по предприемачество решаваха казус, пред който е изправен производител на храни. Задачата им беше да анализират, синтезират и оценят проблематична ситуация и да изберат алтернативно решение.

Над 18 000 зрелостници се явиха на държавен изпит за придобиване на професионална квалификация. Близо 8 500 от тях трябваше да се справят с писмена тема, а над 2 000 - да решават тест. Повече от 7 500 защитаваха дипломен проект.

Кандидатите за професия по специалност „Производство на кулинарни изделия и напитки“ трябваше да покажат знания за пържене на аламинути от месо, птици, субпродукти, яйца и млечни продукти.

За специалност „Приложно програмиране“ младежите разработваха софтуер за трислойни модели Model-View-Controller и Model-View-ViewModel. Задачата включваше кодиране, тестване, писане на SQL заявки чрез език за програмиране.

До момента в МОН има информация за две изпитни работи, анулирани заради преписване - по една в Кърджали и в Сливница. Ведомството е провело два стрес теста преди изпитите по информатика и по информационни технологии, като е дало и допълнителни указания. Въпреки това 21 ученици не са знаели индивидуалните си пароли за достъп до акаунтите. В различни градове това е довело до забавяне началото на втората част на матурите, която се провеждаше на компютър.

Вижте отговорите ТУК

#МОН #матура

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Образование
Последно от Образование

Всички новини от Образование »