210121 статии       |       439 интервюта       |       1531 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.7235| EUR 1.95583| GBP 2.33859|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   КоронавирусИзбори 2 в 1

Размер на шрифта:   

Марк Зукърбърг: Не е вярно, че Фейсбук печели от реч на омразата, парите ни идват от реклами

6 октомври 2021, сряда / 12:00; Коментари: 0
Send to Kindle
Марк Зукърбърг: Не е вярно, че Фейсбук печели от реч на омразата, парите ни идват от реклами

Босът и създател на "Фейсбук" Марк Зукърбърг отхвърли обвиненията, че компанията му пренебрегва безопасността на потребителите за сметка на преследването на печалби, предадоха световните агенции.

На изслушване пред Конгреса на САЩ бяха отправени обвинения, че "Фейсбук" поставя на преден план своята изгода и не обръща особено внимание на въпросите, свързани със сигурността. Американските законодатели настояха регулаторните власти да разследват твърденията, че социалната мрежа оказва вредно въздействие върху психическото здраве на децата и подклажда разделения в обществото.

Главният изпълнителен директор Зукърбърг защити своята компания чрез публикация в профила си във "Фейсбук", като каза, че обвиненията противоречат на нейните цели.

"Аргументът, че от желание за печалба ние умишлено прокарваме съдържание, което прави хората гневни, е доста нелогичен", заяви милиардерът. "Ние печелим пари от реклами, а рекламодателите последователно ни казват, че не искат техните реклами да бъдат редом до съдържание, което е вредно и поражда гняв", добави той."А не знам някоя технологична компания да тръгва да създава продукти, които правят хората гневни или депресирани".

Той посочи, че във "Фейсбук" работят рекорден брой служители, посветени на това да следят за вредно съдържание - "повече от всяка друга компания в нашата сфера, дори и от по-големите".

Вчера Франсис Хаугън, разобличителката на "Фейсбук", призова Конгреса на САЩ да засили регулацията на цифровия гигант.

Хаугън, която напусна работата си във "Фейсбук" през май, обвинява компанията, че тласка подрастващите да използват все повече неговите платформи с риск това да се превърне в пристрастеност.

"Все още имаме време да действаме. Но трябва да го направим сега", каза Хаугън пред комисията по търговия на американския Сенат. ""Фейсбук" не трябва повече да бъде оставян да избира растежа в ущърб на сигурността. Тези хора финансират техните печалби с нашата сигурност", заяви Хаугън, визирайки ръководството на гиганта.

След изказването на Хаугън демократът Ед Марки отправи послание към шефа на "Фейсбук" Марк Зукърбърг, в което казва, че "епохата, в която вие нахлухте в нашия частен живот, насърчихте токсично съдържание и използвахте децата и подрастващите вече е приключила. Конгресът трябва да действа".

Хаугън е прекарала две години във "Фейсбук" и при напускането си тя е отнесла оттам хиляди документи, върху които сега се базират твърденията й.

В отговори на въпроси на сенаторите от комисията, Хаугън обрисува "Фейсбук" като компания, сред чиито приоритети е да привлича млади потребители, като същевременно си дава сметка, че някои от тях развиват пристрастеност към Инстаграм или реагират зле на съдържанията в тази платформа.

Относно версията на Инстаграм за под 13-годишните, проект, който официално бе преустановен временно през септември, Хаугън каза, че не смята, че "Фейсбук" ще се откаже тотално от него, защото компанията ще трябва да се увери, че и идното поколение е също така погълнато от Инстаграм, както и настоящето поколение. Говорител на "Фейсбук" реагира на тези изявления, като подчерта, че Хаугън не е работила във "Фейсбук" по въпроса за защита на децата и няма преки познания по тези теми.

Хаугън твърди също, че "Фейсбук" е премахнал след президентските избори в САЩ филтрите срещу дезинформацията, за да насърчи нарастването на посещаемостта на платформите си, които после са били използвани от потребители, за да подготвят събирането на 6 януари във Вашингтон, изродило се в щурм срещу Конгреса.

"Поех инициативата да свидетелствам, защото си дадоха сметка за една ужасяваща истина. Почти никой извън "Фейсбук" не знае какво се случва във "Фейсбук". Ръководството на компанията крие жизненоважни информации от обществото, американското правителство, акционерите и правителствата от целия свят", каза Хаугън. ""Фейсбук" трябва да поеме отговорността за изборите, които прави", допълни тя. ""Фейсбук" трябва да е готов да приеме малки компромиси, които може да засегнат ползите за него", допълни тя

Според разобличителката трябва да се изисква повече прозрачност и споделяне на информация от цифровия гигант. Това може да се постигне с помощта на нов регулатор, който да се занимава с интернет гигантите. 

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: