Инфлуенсърите ще декларират ако рекламната им публикация съдържа обработена снимка

Инфлуенсърите ще декларират ако рекламната им публикация съдържа обработена снимка
A A+ A++ A

Норвегия стана първата страна, която ще изисква от инфлуенсърите да декларират ако рекламната им публикация съдържа обработена снимка, пише "Монитор".

Целта на регулацията ще бъде да предпази подрастващите от изграждане на нереалистични представи за човешкото тяло.

Ето защо инфлуенсърите ще трябва да дават информация относно „промени във формата, размера или кожата на тялото, които са направени чрез ретуш или друга манипулация“.

Въвежда се изискване да се отбелязва, ако има такава нанесена корекция във фотоса. Не е известно дали ще трябва да се уточнява каква е тя. Инфлуенсърите, които не спазят това свое законово задължение, ще бъдат глобявани. В текста на нормативния документ се посочват примери като уголемени устни, подчертани мускули, стеснени талии и др.

Според проучване на норвежкото министерство на децата и семейните въпроси, цитирано от BuzzFeed News, повече от половината десетокласнички в столично училище страдат от анорексия и други подобни ментални заболявания.

#снимки

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Любопитно
Последно от Любопитно

Всички новини от Любопитно »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"