207797 статии       |       425 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.7322| EUR 1.95583| GBP 2.31131|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   КоронавирусИзбори 2 в 1

Размер на шрифта:   

АПИ: За съжаление няма достатъчно пари за ремонти

30 юни 2021, сряда / 11:00; Коментари: 0
Send to Kindle
АПИ: За съжаление няма достатъчно пари за ремонти

За съжаление няма достатъчно пари за ремонти. Това заяви категорично председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ Апостол Минчев в ефира на БНТ. Според него средствата, които се заделят за пътища – за ремонти и ново строителство – са крайно недостатъчни.
„Това, което се заделя за пътища в последните 15 години е в пъти по-малко от необходимите средства“, посочи Минчев. По думите му за пътищата може да се направи много за в бъдеще, но по настоящем средствата са недостатъчни.

„Проблемите с ремонтите на АМ „Тракия“ са няколко – организационни, некачествено изпълнение, дължащо се на неспазване на технологии и материали, които не са съгласувани с АПИ и затрудненията, идващи от временните метеорологични условия“, отбеляза Минчев и посочи, че гаранцията за ремонтите на АМ "Тракия" е 2 години, като се надява да бъдат надхвърлени сроковете. „Възможно е да се мисли в тази посока, но това е много дълга тема и трябва да се работи по нея за в бъдеще“, добави Апостол Минчев.

„Гаранциите е възможно да бъдат и повече, но в зависимост от това за какво се говори. Ако се говори за ново строителство гаранциите са повече от две години“, поясни той.

По отношение на АМ „Хемус“ и тунел „Витиня“, Апостол Минчев отбеляза, че там проблемът се касае от самото изграждане и се мине през поддръжката. Изграждането било през доста занижени критерии и изисквания, а поддръжката била много козметична.

„Към момента няма притеснения, но това, че непрекъснато ще се изискват специална грижа тунелите е факт. В рамките на тази ин хаус поръчка, осъществена за строителството на АМ „Хемус“ имало много смущаващи неща“, поясни шефът на АПИ.

Той изтъкна, че промяната е по искане на „Автомагистрали“, като тя е технически много спорна. „Промяната е връхната конструкция на съоръженията и един от тунелите на магистралата бил превърнат в траншеен изкоп. Това е техническа недомислица и това, което би следвало да бъде направено е експертиза на високо ниво за това дали тази промяна е разумна или не е“, посочи Минчев.

Във връзка с проверките в ТОЛ системата, Апостол Минчев заяви, че системата е част от цялостната пътна картинка в България. „За съжаление нещата не са изрядни като се започне още от софтуера, събирането на таксите и от най-високо ниво един куп от пътищата, които трябвало да бъдат в тол системата, но са извадени“, допълни шефът на пътната агенция. „За да работи както трябва тол системата, трябва да се коригира и да няма политически чадър над нея, а да се остави на професионалисти, които знаят какво правят и какво търсят“, категоричен бе той.

 

 
ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: