197104 статии       |       398 интервюта       |       1524 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.64826| EUR 1.95583| GBP 2.28144|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

Росен Желязков: Няма мек или твърд локдаун, има мерки

24 ноември 2020, вторник / 18:05; Коментари: 0
Send to Kindle
Росен Желязков: Няма мек или твърд локдаун, има мерки

Няма мек или твърд локдаун. Няма почти блокада, има мерки. Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.

Няма да бъде ограничавано движението, няма да има вечерен час, няма да има ограничение за движение в паркове и градини. Утре кабинетът ще обсъди тези мерки, за сектор "Транспорт" не мисля, че ограниченията ще имат такъв ефект. Мерките трябва да бъдат социално приемливи, социално поносими и симетрични. Не мисля, че трябва да има ограничения в движението на влаковете и работата по подготовката на водачите. Важното е мерките да се спазват, защото обществената солидарност не е по-малко важна от самите мерки. Моделът, в който ограниченията са фокусирани към ограничаване на натиска към болничната система, но дават възможност и на икономиката да функционира сравнително нормално, ще бъде адекватен, заяви Желязков.

Заедно с мерките, които да ограничават определени дейности, се разглеждат и компенсаторните мерки, посочи транспортният министър.

От декември започва механизмът за изплащане на 30 млн. лева на автобусните превозвачи. Ако мярката бъде успешна, тя ще бъде продължена догодина. С бранша намираме общ език поне за смекчаване на ефектите от пандемията, добави той.

По думите му твърденията, че със законови промени се отваря пътят за бонуси за чиновниците насред кризата с коронавируса, не са верни. Не става въпрос за възнаграждения. Става въпрос за участието на главните секретари в органите като форма на контрол, а не като форма на икономически облаги. Ако държавата има търговски дружества, трябва да има контрол. Моето мнение е, че главните секретари могат да участват в бордовете, но да не получават възнаграждение. Нека да видим какво ще бъде прието в парламентарната комисия, защото в момента говорим за нероден Петко, посочи Росен Желязков.

Той коментира и обявения за утре протест на автобусните превозвачи и таксиметровия бранш в знак на недоволство от подкрепеното от депутатите президентско вето върху промените, които инкриминираха нерегламентирания превоз на пътници. Като транспортно министесртво подкрепяме инкриминирането на нерегламентираните превози. В момента сивият сектор е около 30% от превоза на пътници. Тук изобщо не става въпрос за туризма и случайните превози, които са регламентирани в закона. Нерегламентираният превоз обикновено се извършва от бусове, като шофьорите казват, че возят роднини и приятели, които не им заплащат нищо. Регламентирането на този превоз е много важно за сигурността на пътниците и за изсветляването на бранша. Затова тези мерки са необходими. Това поведение е общественоопасно и трябва да бъде санкционирано. Държавата подкрепя и застава зад исканията на превозвачите, затова не бих подкрепил готвената от тях блокада. Ходът на държавата е да се предложат нови текстове, които да инкриминират тези текстове, каза още министърът на транспорта.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: