Столичен директор: Забраната на телефони в час повишава успеха с цяла единица

Столичен директор: Забраната на телефони в час повишава успеха с цяла единица
A A+ A++ A

Пълното ограничаване на мобилните телефони в час води до по-високи оценки, като успехът на учениците се повишава с цяла единица. Това заяви директорът на столичното 107-о ОУ "Хан Крум" Данко Калапиш в сутрешния блок на NOVA, като се позова на опита в собственото си училище.

"Миналата година се наложи да съберем на цели два класа изцяло мобилните устройства. Сутрин ги оставят и когато приключат часовете, си ги получават", разказа Калапиш. Той добави, че ефектът върху успеваемостта е бил значителен.

Директорът обаче признава, че пълната забрана е трудно приложима, тъй като родителите настояват да имат връзка с децата си през деня, особено при извънредни ситуации.

Европейски модел
Като възможен компромис Калапиш предлага иновативно решение, вече прилагано в Европа – съхранение на телефоните в специални запечатани пликове с магнит. Учениците носят устройствата със себе си, но не могат да ги използват до края на учебните часове.

"Давам си сметка, че ако това е въведено в нашето училище, ще решим проблема си", коментира директорът. Според него в почти цяла Европа учениците посещават учебните заведения без телефони, което е доказана работеща практика.

Екранна зависимост
Необходимостта от подобни мерки произтича от все по-видимата екранна зависимост сред учениците. Калапиш предупреждава, че отнемането на устройствата води до абстинентно състояние при децата.

"Да не се заблуждаваме, никак не е леко", споделя директорът за трудностите при справянето със зависимостта. Той подчертава, че освен на успеха, прекаленото използване на мобилни устройства влияе пагубно и върху социалните умения на подрастващите.

#българско училище #училище

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Образование
Последно от Образование

Всички новини от Образование »

Акценти

Анкета

Ще повлияе ли регулирането на скоростта с ТОЛ камери на ПТП?