
Ползването на квалифициран електронен подпис (КЕП) от длъжностните лица в държавните администрации става задължително, по заповед на министъра на електронното управление Валентин Мундров.
По думите му целта на този акт е повишаване киберустойчивостта на информационните системи в държавните администрации и защита на информацията. Мярката се въвежда след среща с Националния съвет на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ).
"В момента повечето системи са изложени на по-голям риск от компрометиране и т.нар. двуфакторна идентификация дава допълнителни гаранции за киберзащита. Други ползи от задължителното въвеждане на квалифициран електронен подпис са проследимост на подписаните документи, с което се намалява риска от злоупотреби и се гарантира сигурна и надеждна електронна идентификация на длъжностните лица в администрациите при работа”, обясни Валентин Мундров, цитиран от БГНЕС.
Мундров и АИКБ са дискутирали и разработената от ведомството платформа за производство и издаване на разрешения за пребиваване и работа, която улеснява подаването на документи и наемането на чуждестранни работници у нас.
"Взаимодействието между държавата и бизнеса играе централна роля в процеса на намаляване на бюрократичната и регулаторна тежест, както и в усилията за дигитализация на публичния сектор. Подобряването на административните услуги е немислимо без активното участие на работодателските организации, затова изразявам своята готовност за периодичност на срещите ни и открит диалог с вас”, заключи министърът на електронното управление Валентин Мундров пред Националния съвет на АИКБ.
Още по темата:
- » Споразумяха се за безплатен електронен подпис за гражданите на ЕС
- » Пет дни остават да се възползваме от 5% отстъпка от данъците
- » 4,1 млн. лв. спечелил варненски животновъд през 2011 г.