
Комисията по европейските въпроси и контрол на европейските фондове в Народното събрание прие на първо четене промени в Закона за железопътния транспорт. Промените са наложени от процедура срещу България заради неспазване на изискванията по транспонирането на европейска директива.
"Промените в Закона за железопътния транспорт са във връзка с образувана проверка и издадено от Европейската комисия мотивирано становище по процедура срещу България заради неспазване на изискванията по транспонирането на европейска директива," заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов по време на заседанието.
Изисквания на Европейската комисия
От Европейската комисия настояват за пълна организационна и управленска независимост на управителя на железопътната инфраструктура. Подчертава се необходимостта от реална структурна независимост на този орган.
Според вицепремиера Гроздан Караджов всички установени несъответствия вече са отстранени. В случай че бъдат установени допълнителни неточности, такива могат да бъдат коригирани между първото и второто четене на законопроекта.
Единен сертификат за безопасност
Текстовете касаят и издаването на единен сертификат за безопасност. Съгласно директивата, сертификатът може да бъде издаван както от Агенцията за железопътен транспорт на Европейския съюз, така и от националния орган по безопасността - Изпълнителна агенция "Железопътна администрация".
Промените включват разпоредби, според които Национална компания "Железопътна инфраструктура" си сътрудничи с основните управители на железопътна инфраструктура от другите държави членки на Европейския съюз, като участва в мрежа на основните управители на железопътна инфраструктура.
Още по темата:
- » След празниците: Депутатите се връщат за кратко, преди да излязат в нова ваканция
- » Парламентът решава съдбата на кабинета "Желязков" с втори вот на недоверие
- » Лишен от смисъл ли е вотът на недоверие и кой крепи правителството