
Вътрешният министър Даниел Митов изпрати писмо до председателя на Управителния съвет на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ) Даниел Панов, в което призовава за пълноценен диалог между структурите на МВР и общините за намаляване на пътните инциденти, причинени от водачи на индивидуални електрически превозни средства.
В официалното писмо министър Митов подчертава, че е "наложително предприемането на мерки както от държавните, така и от органите на местната власт за ограничаване на причините и условията за настъпване на пътни инциденти, причинени от водачи на популярните като тротинетки превозни средства".
Директорът на ГД „Национална полиция" главен комисар Захари Васков вече е разпоредил на директорите на областните дирекции на МВР и СДВР да създадат организация за изпълнението на комплекс от дейности. Те включват срещи с кметовете за набелязване на конкретни мерки за повишаване безопасността на движението на местно ниво.
Сред ключовите предложения е задължителното обсъждане и определяне на възможностите за промени в наредбите на общинските съвети, регламентиращи безопасността на движението по пътната и уличната мрежа. Това включва оформяне на задължителни зони за движение и паркиране на индивидуалните електрически превозни средства (ИЕПС), условията и реда за тяхното предоставяне и ползване, както и приемане на други текстове в общинските наредби, свързани с въвеждането на задължения и/или забрани за водачите им.
Друга важна мярка е в общините, където има обособени звена „Общинска полиция", да бъдат регулирани наредбите с оглед служителите да получат правомощия за контрол по спазване на правилата за движение на т.нар. тротинетки и на велосипеди по общинската пътна и улична мрежа.
Директорът на ГДНП е разпоредил също засилване на контрола от страна на служителите на ОДМВР с правомощия по ЗДвП, като във всички случаи на установено нарушение те да взимат отношение спрямо нарушителите.
В писмото си министър Митов припомня, че съгласно чл. 167в от ЗДвП са регламентирани правомощията на кметовете на общини по организиране, координиране, ръководство и контрол по изпълнението на политиката по безопасност на движението по пътищата на общинско ниво, както и правомощията на общинските комисии по безопасност на движението по пътищата.
Съгласно чл. 80а, ал. 4 от Закона за движението по пътищата, с наредба на общинския съвет се определят по-ниски максимално допустими скорости от определените в чл. 80а, ал. 2, т. 4 (25 km/h), редът за определяне на задължителните зони за паркиране на ИЕПС, включително и максимално допустимият брой, както и условията и редът за тяхното предоставяне и ползване.
Проблемът с тротинетките в България
През последните месеци зачестиха инцидентите с електрически тротинетки в редица градове в страната. По данни на МВР, в много от случаите пострадалите са млади хора под 25-годишна възраст, които не спазват правилата за движение или управляват електрически превозни средства без необходимата защитна екипировка.
Експерти по пътна безопасност подкрепят необходимостта от по-строги мерки и единни правила в цялата страна, включително въвеждане на възрастово ограничение, задължително носене на каска и светлоотразителни елементи.
Още по темата:
- » Заради трагедията с Явор във Варна: В МВР затягат дисциплината
- » Митов маха шефа на ОД МВР - Варна зради трагедията с Явор
- » Вътрешният министър: България е много близо до включването си в програмата за безвизово пътуване в САЩ