Даниел Митов иска по-строг контрол на тротинетките от общините

Даниел Митов иска по-строг контрол на тротинетките от общините
A A+ A++ A

Вътрешният министър Даниел Митов изпрати писмо до председателя на Управителния съвет на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ) Даниел Панов, в което призовава за пълноценен диалог между структурите на МВР и общините за намаляване на пътните инциденти, причинени от водачи на индивидуални електрически превозни средства.

В официалното писмо министър Митов подчертава, че е "наложително предприемането на мерки както от държавните, така и от органите на местната власт за ограничаване на причините и условията за настъпване на пътни инциденти, причинени от водачи на популярните като тротинетки превозни средства".

Директорът на ГД „Национална полиция" главен комисар Захари Васков вече е разпоредил на директорите на областните дирекции на МВР и СДВР да създадат организация за изпълнението на комплекс от дейности. Те включват срещи с кметовете за набелязване на конкретни мерки за повишаване безопасността на движението на местно ниво.

Сред ключовите предложения е задължителното обсъждане и определяне на възможностите за промени в наредбите на общинските съвети, регламентиращи безопасността на движението по пътната и уличната мрежа. Това включва оформяне на задължителни зони за движение и паркиране на индивидуалните електрически превозни средства (ИЕПС), условията и реда за тяхното предоставяне и ползване, както и приемане на други текстове в общинските наредби, свързани с въвеждането на задължения и/или забрани за водачите им.

Друга важна мярка е в общините, където има обособени звена „Общинска полиция", да бъдат регулирани наредбите с оглед служителите да получат правомощия за контрол по спазване на правилата за движение на т.нар. тротинетки и на велосипеди по общинската пътна и улична мрежа.


Директорът на ГДНП е разпоредил също засилване на контрола от страна на служителите на ОДМВР с правомощия по ЗДвП, като във всички случаи на установено нарушение те да взимат отношение спрямо нарушителите.

В писмото си министър Митов припомня, че съгласно чл. 167в от ЗДвП са регламентирани правомощията на кметовете на общини по организиране, координиране, ръководство и контрол по изпълнението на политиката по безопасност на движението по пътищата на общинско ниво, както и правомощията на общинските комисии по безопасност на движението по пътищата.

Съгласно чл. 80а, ал. 4 от Закона за движението по пътищата, с наредба на общинския съвет се определят по-ниски максимално допустими скорости от определените в чл. 80а, ал. 2, т. 4 (25 km/h), редът за определяне на задължителните зони за паркиране на ИЕПС, включително и максимално допустимият брой, както и условията и редът за тяхното предоставяне и ползване.


Проблемът с тротинетките в България
През последните месеци зачестиха инцидентите с електрически тротинетки в редица градове в страната. По данни на МВР, в много от случаите пострадалите са млади хора под 25-годишна възраст, които не спазват правилата за движение или управляват електрически превозни средства без необходимата защитна екипировка.

Експерти по пътна безопасност подкрепят необходимостта от по-строги мерки и единни правила в цялата страна, включително въвеждане на възрастово ограничение, задължително носене на каска и светлоотразителни елементи.

#Даниел Митов

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Политика
Последно от Политика

Всички новини от Политика »

Акценти

Анкета

Къде ще почивате това лято?