Стоянов: Твърдението, че печелившите железопътни линии са предназначени за частни превозвачи, не отговаря на истината
Твърдението, че печелившите железопътни линии са предназначени за частни превозвачи, не отговаря на истината. Това каза служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на открита дискусия за предстоящата процедура за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт.
Добър железопътен транспорт се прави с отваряне на пазара – който е най-добър, да предоставя най-добрата услуга, смята министърът.
Планираме разделянето на железопътната мрежа за превоз на пътници на три лота, посочи министър Стоянова. Тя припомни, че трите лота са планирани да бъдат: София - Пловдив - Бургас; София - Горна Оряховица - Варна; всички останали. Продължителността на договора за всяка една обособена позиция е осем години. Планирано е ефективното изпълнение на договорите да започне от 2026 г., стана известно от думите на министър Красимира Стоянова.
Няма предназначаване на лотове и линии за когото и да било. БДЖ може да участва за всяка една линия, коментира още служебният министър на транспорта.
Красимира Стоянова увери, че няма да се стигне до загуба на работни места на служители в железопътния сектор, а идеята за разделението на лотове е единствено да се повиши качеството на услугата.
Още по темата:
- » Отменени и закъснели влакове поради технически причини
- » От утре: Влиза в сила зимното разписание на БДЖ
- » БДЖ пуска Коледен влак между Горна Оряховица и Плевен