Хапвайте всеки ден: Полезните свойства на зеления лук за здравето

Хапвайте всеки ден: Полезните свойства на зеления лук за здравето

canva

A A+ A++ A

Зеленият лук, често пренебрегван като проста гарнитура, е богат източник на основни хранителни вещества и съединения, които предлагат множество ползи за здравето. В тази статия ще разгледаме някои от полезните свойства на зеления лук и защо трябва да го включим в нашата диета.

Богатство от хранителни вещества

Зеленият лук е с ниско съдържание на калории, но с високо съдържание на витамини и минерали. Той е отличен източник на витамин С, витамин К, витамин А, витамин B6, фолат, калий, манган, желязо, калций, мед и магнезий. Освен това съдържа флавоноиди, антиоксиданти и серни съединения, които допринасят за неговите лечебни свойства.

Подобрява храносмилането

Едно от най-известните предимства на зеления лук е способността му да подобрява храносмилането. Съдържа фибри, които помагат за предотвратяване на запек и насърчават редовното изхождане. Освен това стимулира производството на стомашна киселина и храносмилателни ензими, което улеснява тялото при разграждането и усвояването на храната.

Намалява възпалението

Консумирането на зелен лук може да помогне за намаляване на възпалението в тялото поради високото си съдържание на антиоксидантни съединения, включително кверцетин и кемпферол. Тези съединения могат да помогнат за намаляване на риска от хронични заболявания, свързани с възпаление, като сърдечни заболявания, диабет тип 2 и рак.

Подсилва имунната система

Витамин С, намиращ се в зеления лук, действа като мощен антиоксидант и имуностимулатор. Помага за укрепване на защитните сили на тялото срещу инфекции и болести. Освен това има противовъзпалителни ефекти, които могат допълнително да подкрепят имунната система.

Намалява кръвното налягане

Проучванията показват, че консумацията на зелен лук може да помогне за понижаване на кръвното налягане. Това се дължи главно на високото му съдържание на калий, който помага за отпускане на кръвоносните съдове и намаляване на напрежението върху артериите. Този ефект може потенциално да намали риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания.

Подобрява здравето на костите

Зеленият лук съдържа калций и витамин К, които са от съществено значение за поддържането на здрави кости. Витамин К играе решаваща роля в производството на остеокалцин, протеин, необходим за изграждането и поддържането на здрава костна тъкан. Консумирането на зелен лук може да помогне за намаляване на риска от остеопороза и други костни заболявания.

Облекчава симптомите на настинка и грип

С високото си съдържание на витамин С зеленият лук може да помогне за облекчаване на симптомите на настинка и грип. Витамин С стимулира производството на бели кръвни клетки, които са от съществено значение за борбата с инфекциите. Освен това има противовъзпалителни и аналгетични свойства, които могат да помогнат за намаляване на болки в гърлото и главоболие, често свързвани с настинки и грип.

Включването на зелен лук във вашата диета предлага много ползи за здравето поради разнообразния му хранителен профил. От подобрено храносмилане и подсилена имунна система до намалено възпаление и риск от рак, зеленият лук е универсална храна, която трябва да се консумира редовно за оптимално здраве. Така че, не забравяйте да добавите щедри количества зелен лук към вашите ястия, за да се възползвате от тези невероятни предимства.

#лук

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Здраве
Последно от Здраве

Всички новини от Здраве »

Акценти