
Министерството на туризма е предвидило да поиска три пъти повече от сегашния бюджет за реклама през 2016 година. Това каза в Кърджали министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от БТА.
Като акцент в туризма през новата година е заложено на културно-историческия туризъм. Вече е започната реклама през различни онлайн платформи. Сключено е партньорство с големи туроператори и се работи с нискотарифни авиолинии за реклама през тях, обясни Николина Ангелкова.
По отношение на качеството на услугите към министерството ще бъде създаден Съвет за проблемите за кадрите в туризма.
Ангелкова посочи, че на заседанието на МС следващата седмица ще бъде представена примерна концепция за управление на морските плажове. В нея е наблегнато на методиката, определяща минималното концесионно плащане спрямо концесионерите, контрола и санкциите.
Предвиждат се законови промени за въвеждане на единна система за туристическа информация и комуникация, с което хотелите да бъдат вързани с НАП. Целта е да се обърне специално внимание на подаваната от бранша информация за броя на почиващите.
Министър Ангелкова отчете, че спадът на чужди туристи е в рамките на прогнозираното. Към момента той е 15 процента от предвиден близо 20 на сто. На родното Черноморие се отчита минимално увеличение с 5 на сто на български турсити.
Още по темата:
- » Ето го топ 10 на най-богатите страни на света, според БВП на глава от населението! Лидерът е сюрпризиращ
- » Бизнесът очаква силно лято 2023, по Черноморието спешно търсят работна ръка
- » Паричните преводи - чрез нови изисквания