Учени откриха"двойник" на Земята

снимка: Flickr.com

Учени откриха"двойник" на Земята. Космическият телескоп "Кеплер" на НАСА е заснел планета, подобна на Земята. Тя е наречена Kepler-452b и е по-голяма от нашата планета. "Двойникът" обикаля около подобна на Слънцето звезда на приблизително същото разстояние, на което Земята обикаля Слънцето, съобщава сайтът Space.com.

"Това е първата планета, която вероятно е скалиста и обитаема и обикаля звезда, подобна на Слънцето", казва Джеф Къфлин от Института за търсене на извънземен разум в Маунтин Вю, Калифорния.

Учените са открили други малки, потенциално обитаеми екзопланети, но те обикаляха червени джуджета – звезди, които са много по-малки и по-хладки от Слънцето.

Повърхността на новооткритата Kepler-452b е с около 60 процента по-голям диаметър от този на Земята и е на 1400 светлинни години от нея, в съзвездието Лебед. Тя е вероятно скалиста и обикаля своята слънцеподобна звезда на същото разстояние, на което Земята обикаля около Слънцето.

Планетата е вероятно пет пъти по-голяма от Земята, което дава основание да бъде определена като "Супер Земя". Вероятно е с гъста атмосфера, много вода и активни вулкани.

Екзопланетата обикаля звездата си за около 385 дни, така че годишното й време е малко по-дълго от земното.

Kepler-452 е с 10 процента по-голям диаметър и е 20 процента по-ярка. Тя обаче е доста по-стара от Слънцето – на 6 милиарда години, в сравнение с неговите 4,5 милиарда години.

Телескопът "Кеплер" e открил близо 4700 потенциални екзопланети. Съществуването на само 1030 от тях е потвърдено. Според НАСА това е най-значимото откритие до момента