208002 статии       |       427 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.72868| EUR 1.95583| GBP 2.30098|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   КоронавирусИзбори 2 в 1

Размер на шрифта:   

Рекламата – пазар за милиард

3 април 2012, вторник / 17:10; Коментари: 0
Send to Kindle
Рекламата – пазар за милиард
Красимир Гергов посочи като основен проблем на рекламния бизнес дъмпинга и свалянето на цените „под допустимото дъно“, за да се сключи сделка на всяка цена. Снимка: БГНЕС

Почти един милиард лева е брутната стойност на рекламния пазар в България за 2011 г.

С над 700 млн. лева брутни приходи телевизията остава с най-голям дял в сравнение с преса, интернет, радио и външна реклама, сочат данните на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), които представи председателят на организацията Красимир Гергов, цитиран от „Дневник“.

Радиостанциите през 2011 г. са привлекли инвестиции за над 72 млн. лева, а външната реклама – 70 млн. лева. Пресата (вестници и списания) са с над 150 млн. лв. приходи.

Интернет рекламата е единствената, в която има ръст през миналата година - с 15%, или 42 млн. лв. приходи.

Дисплей рекламата (банерите) остават водещият формат с около 80% дял, а рекламните продажби на клик са 10%.

Прогнозата е за развитие на мобилната реклама и за продължаващ интерес към канали като Facebook и Google. Най-голяма част от бюджетите си компаниите инвестират в новинарски сайтове.

Основните рекламодатели в интернет са от браншовете телекомуникации, финансови услуги, автомобили и свързани с тях услуги и продукти.

Според данните за брутните инвестирани бюджети Топ 5 на браншовете, вложили най-много пари за реклама през 2011 г., са козметика, храни, телекомуникации, фармация и напитки. Най-голям рекламодател е Procter & Gamble, следван от „Нестле“ и „Мобилтел“.

Красимир Гергов също посочи, че очакваните няколко големи кампании от държавата и обществените поръчки ще имат принос за ръст на пазара през 2012 г. Други допълнителни приходи се очакват покрай Евро 2012.

Сред основните проблеми беше посочен дъмпингът и свалянето на цените „под допустимото дъно“, за да се сключи сделка на всяка цена, предоставянето на взевъзможни бонуси (допълнително рекламно време или място) и че това важи при всички медии.

На основата на данни от НСИ от БАКА са изчислили, че „брутният разход за реклама на глава от населението“ през 2011 г. е бил 141,03 лв., а нетният - 43,90 лв., което е спад с по-малко от един лев спрямо 2010 г.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: