Защо за магистрали отпускат още 100 млн. лева, а за БДЖ не?
Кабинетът отпуска допълнително 100 млн.лв. за ремонт на автомагистралите „Тракия” и „Хемус”, да отпусне толкова и на БДЖ. За това настояват от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.
Според сдружението отношението и грижата за двата вида транспорт трябва да е еднакво.
„Само така бихме могли да говорим за равнопоставеност и реална конкуренция между двата вида транспорт. В тази връзка е необходимо Агенция Пътна Инфраструктура да бъде трансформирана в Национална Компания Пътна Инфраструктура. Това ще покаже прозрачно и на цялото общество дали пътищата са печеливши или покриват дори по-малък процент от разходите си в сравнение с железницата. В момента не е ясно какви са счетоводните сметки на АПИ и води ли тя амортизационни отчисления, които съставляват значителна част от разходите в бюджета на НКЖИ.”, заяви Георги Статков, представител на инициативата.
На много места в страната скоростите на движение на влаковете са ограничени поради липсата на поддръжка на жп линиите. Например пътуването София - Банкя - от 20 минути е достигнало 30 минути. По отсечката Кюстендил – Гюешево пътуването от 1 час е достигнало 1:45 ч.
Още по темата:
- » Какво обещават от БДЖ след вдигането на цените на билетите
- » БДЖ вдига цената на билетите с 20% от следващия месец
- » БДЖ купува от Германия 76 модернизирани вагона