Защо за магистрали отпускат още 100 млн. лева, а за БДЖ не?

Защо за магистрали отпускат още 100 млн. лева, а за БДЖ не?
Снимка: bg.wikipedia.org
A A+ A++ A

Кабинетът отпуска допълнително 100 млн.лв. за ремонт на автомагистралите „Тракия” и „Хемус”, да отпусне толкова и на БДЖ. За това настояват от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт.

Според сдружението отношението и грижата за двата вида транспорт трябва да е еднакво.

„Само така бихме могли да говорим за равнопоставеност и реална конкуренция между двата вида транспорт. В тази връзка е необходимо Агенция Пътна Инфраструктура да бъде трансформирана в Национална Компания Пътна Инфраструктура. Това ще покаже прозрачно и на цялото общество дали пътищата са печеливши или покриват дори по-малък процент от разходите си в сравнение с железницата. В момента не е ясно какви са счетоводните сметки на АПИ и води ли тя амортизационни отчисления, които съставляват значителна част от разходите в бюджета на НКЖИ.”, заяви Георги Статков, представител на инициативата.

На много места в страната скоростите на движение на влаковете са ограничени поради липсата на поддръжка на жп линиите. Например пътуването София - Банкя - от 20 минути е достигнало 30 минути. По отсечката Кюстендил – Гюешево пътуването от 1 час е достигнало 1:45 ч.

#Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт #БДЖ

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"