Министърът на транспорта обеща: Няма да има студени, мръсни и закъсняващи влакове за празниците
След въвеждането на тон системата за тарифиране на превози ще има групи от хора или видове товари, за които железопътният транспорт ще бъде по-изгоден, каза пред БНР министърът на транспорта Ивайло Московски.
Намерението за закриване на жп линии Московски коментира така: "Това е много крайна мярка, говорим за въвеждане на алтернатива в подвижния състав. За тези линии, където няма пътникопоток, е
по-изгодно да плратим целогодишно такси на някой човек да се вози
отколкото да реализираме разходи по инфраструктурата. Идеята ни е да преговаряме с общините, където има такава възможност да проявят съпричастие към държавната компания и да изградим някакъв вид пулове".
"В лошия вариант ще се консервира жп линия, няма да се демонтира, добави той. В бъдеще, ако има друг интерес, развие се като туристическа олбласт, ще се използва. Предвижда се и изграждане на нова железопътна линия, която ще свърже летище Бургас с града".
Не разбирам желанието на хората, където няма пътници - да се движи влак, при положение, че
същите тези хора плащат разходи чрез данъците си
каза министърът. По думите му до есента ще е абсолютно ясно какво ще стане.
По празнците ще има 11 000 допълнителни места за пътуващите във влаковете, добави Московски.
Две компании ще бъдат санкционирани с отнемане на лизенз и над 30 акта са съставени, съобщи министър Московски. Санкциите са за претоварване на камионите, превозващи дървен материал.
Старият проблем на превозвачите с преминаване на границата с Турция и към днешна дата няма устойчиво решение, каза министърът. Направил съм две срещи с турския посланик, запознат е с казуса, имах среща и с министъра. Предложих
пълна либерализация на траспорта между двете страни
Не ни отказаха, казаха, че се го обмислят. Но в момента Турция няма министър на транспорта, защото по регламент, преди избори, министърът на транспрота е извън правителството.
За обявеното намерение да се даде летище София на концесия, Московски обясни: "В този сектор предимно използваме европейските фондове. Ако се стигне до концесия на летище София, ще се съгласува с ЕК".
Още по темата:
- » Какво обещават от БДЖ след вдигането на цените на билетите
- » БДЖ вдига цената на билетите с 20% от следващия месец
- » БДЖ купува от Германия 76 модернизирани вагона