Жил Клавие: Трябва да направим София по-позната в чужбина

Жил Клавие: Трябва да направим София по-позната в чужбина
A A+ A++ A

Жил Клавие е президент и изпълнителен директор на хотелската група „Орбис“ - лидер на пазара в Полша. Той се присъединява към Орбис като член на Изпълнителния комитет на дружеството през януари 2011 г. Той отговаря за стратегията, контрола на управлението, ИТ и активите.
 
Жил Клавие също е бил начело на Комитета за управление на имоти, който се концентрира върху по-задълбочен анализ на различни инвестиционни проекти по отношение на развитието, управление на активи, изграждане и поддръжка.

Клавие започва професионалната си кариера през 1993 г. като отговорник за финансовата отчетност на мениджъра в „Еридания Беджин-Сей“ през 1993 г. Той се присъединява към групата на Акор в Париж през 2001 г. като директор на сегмента на хотели за бизнес и отдих. Той заема позиция на финансовия контрольор в Акор в периода от 2004 г. до 2010 г.

Клавие хвърли повече светлина върху сделката, приключила по-рано тази година, с която „Орбис“ пое контролираните от Акор хотели в Източна Европа, включително и България. Той разкри  подробности и около бъдещата стратегия на компанията.

По-рано тази година Орбис пое управлението на операциите на Акор за Източна Европа. Как тази сделка ще се отрази на гостите на Акор? Имате ли вече визия за промени в предлаганите пакети?

Преди всичко сделката е за споразумение за лиценза между Орбис и стратегическия партньор Аков за 16 държави от Прибалтийския район и Балканския полуостров, в това число цялата мрежа от обекти, които са били под контрола на Акор преди това. Придобихме изключителни права за следващите 10 години на 5 бранда, които обхващат 38 хотела. Това включва развитие и подобрение на мрежата Акор, така че първата ни задача е да поработим именно върху нея. Промяната в собствеността няма да се отрази на рутинната работа в хотелите. Те ще продължат да се фокусират върху гостите и партньорите, като ще им предлагат най-високо качество на услугите и продуктите, използвайки всички средства като например accorhotels.com, световната програма за мултибранд лоялност и т.н. Така че от гледна точка на клиентите няма да има никаква промяна, освен това, че ние искаме да се развиваме много по-бързо, отколкото досега във всички тези страни, и по-специално в България. Идеята е да развием хотелиерска мрежа, която ще представи на клиента по-голям и по-добър избор за всякакъв тип нужди.

Това развитие включва ли създаване на нови хотели извън София, извън големите градове?

Да, ние имаме хотели в столиците и големите градове навсякъде, където имаме представителства, включително и София, но плануваме развитие също в Пловдив и Бургас. Основният бранд, върху който се фокусираме е Новотел, но и Ибис, какъвто имаме близо до летището в София, но има и вариант за развитие и на други брандове като Меркюри – потенциално 5-звезден хотел. Може би Пулман също ще представлява интерес, всичко зависи от възможностите. Така че не само в София, но ние търсим развитие да станем водещи в България, благодарение на портфолиото от брандове, с които разполагаме и всички наши настоящи и бъдещи партньори.

Наскоро Франк Реул, генерален мениджър на Орбис за Румъния, България и Македония заяви, че в момента се извършва оценка какъв е потенциалът за разширение на румънския и българския пазар. Има ли вече някакви предварителни данни, които да разкриете?

Ние сме компания, която предлага акциите си на пазара, така че има някои правила, които трябва да спазваме, когато говорим за финансовите ни резултати или сериозен договор, който подписваме, така че не мога да ви отговоря в детайли. Истината е, че след като се изповяда сделката между Орбис и Акор решихме, и това е един от сигналите, който даваме на пазара, да въведем наш регионален мениджър в Букорещ. Той се грижи и за България, Румъния и Македония. Франк Реул е бил там вече три пъти – на всеки две седмици той е тук, така че може да се каже, че ние сме тук, за да се развиваме. Това не са просто думи, а реален план за действие. За Румъния вече имаме партньор, но ще ни е необходимо още малко време за преговори и обмисляне как точно да се започне развитието. Докато тук имаме само два хотела и началото е доста обещаващо. Знаем, че нашият партньор тук в Новотел е готов да продължи да работи с нас и в други проекти. Необходимо ни е време, за да определим точните локации, хотели и други краткосрочни въпроси.

Но все пак, може ли да се направи общо описание на българската хотелиерска пазар в сравнение с други страни като Полша - не само от гледна точка на размера?

Нека се концентрираме върху София. Тя е преди всичко бизнес дестинация. Ние сме доста заинтересовани от бизнес пазара, който доста прилича, на този във Варшава, но не такъв е случаят с Будапеща и Прага. Споменавам всички столици, в които имаме представителства, защото с изключение на Полша три-четвърти от хотелите ни се намират там. Това е причината да твърдя, че говорим за една мрежа, която е сравнима. В момента имаме само хотели, които са бизнес-ориентирани като продукт, но истината е, че когато говорим за Прага и Будапеща, имаме развлекателни дестинации, което не ни позволява да правим сравнение със София и Букурещ. Ръстът на БВП в България е като в останалите страни в регионите, за които сме подписали споразумение с Акор. Това означава, че навсякъде има положителна тенденция, което е доста обещаващо, и в бъдеще ние ще сме в много добра позиция с оглед на икономическата стабилизация. Това беше най-подходящият момент, за да се сключи тази сделка. Досега не виждам никакви значителни индикации, че може да настъпи забавяне в икономическия растеж на всички тези страни. Същото е валидно и за България.

Сега, след като сте поели контрола над хотели в страни като България, Румъния, Чехия, Унгария, Словакия, ще се ангажирате ли с някаква активна кампания за представянето им в Полша?

Един от интересните аспекти на тази сделка бе да се разработи външна подпора за тази мрежа – това беше първа точка. На второ място бе взаимодействието, което може да разработим между брандовете в портфолиото. Някои вече добре представени, а други в развитие. Но при взаимодействието един критерий е наистина изключително важен за нас: разработването на входящи и изходящи потоци. Когато има клиент, който е бил в Новотел във Варшава и ако знаем, че иска да отиде в София, ще дадем най-доброто от себе си, за да отседне и тук в Новотел. Ако имам клиент тук в София, който иска да отиде в Полша или Будапеща, или Прага, ще бъде най-добре да му предложим възможността да отседне отново в наш хотел. За да отговоря на въпроса ви, входящият и изходящият бизнес е наистина ключов за нас и ние ще се развиваме в рекламиране и публичност на всички локации, където имаме хотели. Поемаме отговорност да представяме тези дестинации, но истината е, че не може да го направим сами. И ако говорим за София, България, трябва да отидем дори по-далеч и да направим София „видима“ за чужбина. Където и да сме, не се чува много за България, а понякога и въобще. Ние ще използваме всички средства и цялата ни мрежа, но се нуждаем и от помощ от властите, за да постигнем успешното рекламиране на страната.

Как си обяснявате факта, че няма достатъчно информация за България?

Когато сравнявам с полските власти, те благодарение на една поредица от събития направиха страната много „по-видима“. Като пример Полша пое председателството на Европейския съюз през 2011 г. , там се проведе Европейското първенство през 2012 г. и конференция за климата през 2013 г. Имаше няколко събития, които трябваше да се проведат, за да стане страната по „видима“ за чужденците. Освен това Камерата на хотелиерите в Полша сериозно работи за представянето на Варшава в провинцията, но и в чужбина, където знаем, че има интерес от хората. Имаме абсолютно същия феномен в Румъния и Унгария. Тук за сега нямаме същия успех, а е от ключова роля властите да поемат инициативата и да положат нужните усилия. Благодарение на новото ръководство в министерството на туризма и спирането на разграбването на ресурси там, очакваме в бъдеще да има повече действие и по-голяма „видимост“ за страната.

С влизането ви на пазарите в България и Румъния, сега вие спечелихте и достъп до Черно море, което е доста популярна туристическа дестинация. Ще породи ли това допълнителни услуги при разработване на стратегията ви, или ще се концентрирате върху бизнес дестинациите?

На първо място нашият бранд е бизнес-ориентиран, така че ще продължим да развиваме този аспект, в който сме силни. Така че нека вкараме в ред цялата бизнес мрежа, която е под шапката на брандираните от Акор хотели, които имаме тук в България – София, Пловдив, Бургас. Но най-вече с това, с което знаем, че сме в състояние да се справим – главно брандовете Новотел, Ибив и евентуално Мъркюри. След това ще помислим за курортите, макар че не са основния ни бизнес. Ако искате да постигнете развитие, то трябва да е последователно, и трябва да започнете с това, с което можете да се справите. Така че ние знаем как да се справим с бизнес-ориентираните услуги, знаем къде да потърсим подходящите партньори. Това също е един период от време, когато управлението на Орбис трябва да получи информация за новите пазари в новите страни. Благодарни сме на местните ни екипи, които са много добре реализирани на пазара. След това можем да мислим за по-нататъшни стъпки, ако решим да се развиваме и на курортите.

Освен промотирането, кои са най-големите предизвикателства за вас тук като хотелска група?

Няма да говоря за предизвикателства. Вижте този хотел (Новотел), вижте начина, по който той се представя. Няма да правя реклама на хотела, дори ако съм много позитивно настроен за развитието му. Едно от основните условия за успех е поддържането на висок стандарт на обслужване. Това, което имам като обратна връзка от ключови клиенти в София е, че основната разлика между този хотел и останалите, освен продукта и самия персонал, е способността да се осигури високо ниво на обслужване всеки ден за всяко едно събитие, което означава, че има устойчивост на качество. Намирам това за възможно благодарение на стандарта, което имаме в Новотел, Ибис, благодарение на екипа за управление, който разбира, че е абсолютно необходимо да се осигурява качествена услуга, и ние трябва да поддържаме това ниво на качество. Защо Ли? По две причини. Имаме голяма амбиция по отношение на развитието и с оглед на споразумението за управление, което сключихме нараства нашата възможност да се трансформираме, да увеличим резултатите си и да покажем това. Основното предизвикателство е: да се справим по-бързо от останалите и да постигнем това с добре обучен местен екип, което да създаде нови възможности за развитие, каквито след това да покажем.

#хотел #Орбис

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Интервю
Последно от Интервю

Всички новини от Интервю »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"