Откриха още едно доказателство за живот на Марс

Снимка: ЕПА/БГНЕС

Учените за първи път откриха азот под формата на нитрати върху повърхността на Марс с помощта на инструментите на американския марсоход "Кюриосити", съобщиха от НАСА.

Международен екип астрогеолози са анализирали резултатите от химичния анализ на пробите почва, събрани от "Кюриосити" на дъното на пресъхнало марсианско езеро. Учените са стигнали до извода, че неговата вода съдържа голямо количество азот в достъпна за живот форма.

Нитратите са вид молекули, които съдържат азот под форма, която може да се използва от живите организми. Това откритие дава още едно доказателство, че Червената планета в миналото е отговаряла на условията за съществуването на живот.

"Откритието подкрепя идеята, че околната среда е съдържала съставки, необходими за съществуването на живот”, коментира Дженифър Стърн от Центъра за космически полети “Годдард” на НАСА, която е ръководител на изследването за азота, цитирана от Space.com.

Всички земни форми на живот се нуждаят от азот. Той е изключително важна част от аминокиселините и други биомолекули.

#НАСА #Марс #"Кюриосити"