С новия дълг държавата ще се разплати ли с БДЖ?
Каква част от средствата, предвидени в новия дълг ще бъдат похарчени за строителството на автомагистрали и каква част ще отидат за строителството на железопътни линии в България? Това попита Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт в писмо до премиера Бойко Борисов, минисътра на регионалното развитие Лиляна Павлова и финансовия министър Владислав Горанов.
„Категорично се противопоставяме на определянето единствено на автомобилните пътища за стратегически инфраструктурни проекти. На заглавната страница на Национална компания стратегически инфраструктурни проекти като основна цел е поставено „успешното и ефективно финансиране, проектиране, изграждане, управление, поддържане и ремонт на АМ „Струма”, АМ „Хемус” и АМ „Черно море”. От това съдим, че железопътната инфраструктура не се разглежда като стратегически приоритет от българските правителства, независимо, че е с основен приоритет за Европейския съюз“, казват от организацията.
Инициативата настоява Министерски съвет да обяви публично дали със средства от заема ще бъдат покрити задълженията на държавата към БДЖ, които самото Министерство на транспорта признава, че са над 300 млн.лв.
Те посочват като пример участъкът на АМ „Хемус” от Ябланица до разклона за Плевен/Ловеч (60 км.), който ще струва 434 млн. без ДДС (малко над 4 млн.евро на километър), без да е ясно с какви пари ще бъде финансиран, при положение, че почти цялата сума за пътища за следващия програмен период по ОП „Транспорт” 2014-2020г. ще трябва да се похарчи за доизграждането на АМ „Струма”.
Още по темата:
- » ЕС ще забрани големите плащания в брой
- » Хляб Маца, кашерно вино и мед за Борисов от еврейската общност у нас
- » Борисов: Урсула фон дер Лайен идва в Пловдив на важна предизборна обиколка