Стачка „бута БДЖ в пропастта“

Стачка „бута БДЖ в пропастта“
Планираната стачка само ще влоши положението в БДЖ, според шефа на борда на холдинга Владимир Владимиров. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Провеждането на масова стачка от служителите на БДЖ може само да я „бутне в пропастта“, според шефа на борда на закъсалия държавен холдинг Владимир Владимиров.

„Тече процедурата за масови съкращения в БДЖ“, каза пред Дарик радио в събота председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.

Преди седмица ръководството на БДЖ обяви, че според новия реформен план предстоят масови съкращения на над 2000 служители на дружеството, 150 влака ще бъдат спрени от движение и цената на билетите ще поскъпне с 15.0%.

Веднага след това председателят на Синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев обяви, че на 24 ноември започва безсрочна национална ефективна стачка на БДЖ. Движението на влаковете ще бъде спряно в активната част на деня – от 8.00 ч. до 16.00 ч.

БДЖ извършва услуги както за превоз на товари, така и за международен пътнически железопътен превоз. Дружеството осигурява 80% от вътрешния товарен транспорт и 100% от превоза на пътници.

На въпрос дали има разговори със синдикатите, председателят на Съвета на директорите на БДЖ каза в събота, че са водили разговори по петте мерки, които са предприели в продължение на 2 месеца.

„Синдикатите твърдят, че няма диалог, аз твърдя, че имаме различни позиции. По тези 5 мерки няма как да се разберем. Ние няма да се опитваме да заменим стачкуващи. Една стачка може само да бутне БДЖ в пропастта. Предложили сме пакет от реформи, искаме здравомислещите хора от железницата да ни подкрепят за това, че работим за железницата“, заяви Владимиров.

Той уточни, че на този етап нито една жп линия не остава без влакове. Не се предвижда и прекратяване на намаленията за пътувания.

Владимиров отново заяви, че съкратените служители могат да отидат на трудовата борса, след като получат 6 заплати компенсации, но не е реалистично да се искат 10 заплати.

„За първите два дни, откакто тече процедурата, 137 служители са изявили желание да се пенсионират по този начин. Работим всеки ден по въпроса. Сметките са запорирани от „Трансимпекс“. Държавата ни дава 22 млн. компенсации годишно. Направен е разходът за намаленията и държавата го компенсира, така че напрежението по отношение на платежоспособността е много голямо“, добави той.

„Много е сериозен проблемът с гратисчиите. На някои места загражденията, например като в метрото, няма да свършат работа. Слагането на заграждения е много скъпа инвестиция. Търсим комплексно решение на проблема“, каза още Владимиров.

#БДЖ #Български държавни железници #Ивайло Московски #Министър на транспорта #масови съкращения #влакове #превози #стачка #национална ефективна стачка #стачка #Петър Бунев #КНСБ #синдикати #Владимир Владимиров

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »