Транспортният министър: Отговорността за БДЖ е на тези, които сега дават съвети

Транспортният министър: Отговорността за БДЖ е на тези, които сега дават съвети
Ивайло Московски, снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

В предния мандат заварих железниците с 500 млн. задължения. Не са били извършени ремонти дори на санитарен миниум, обяви в ефира на Би Ти Ви транспортният министър Ивайло Московски.

По думите му отговорност за това, което се е случило в БДЖ, носят всички, които в момента дават съвети, визирайки представители на опозицията.

Сред виновниците за състоянието на БДЖ Московски посочи и финансовия министър от първия кабинет на ГЕРБ Симеон Дянков. Той ме излъга, че ще подпише договор със Световната банка, каза министърът.

Възстановяването на падналите от разписанието на БДЖ нерентабилни влакове в краткосрочен план ще намали напрежението най-вече сред социалните групи и синдикатите, но в никакъв случай

не е дългосрочно решение

коментира Московски. Ще се анализира всяко едно отделно разписание на влаковете. Технически, до колкото е възможно, ще бъдат върнати част от спрените влакове, добави той.

"Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100 процента гласуваха препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата", заяви министърът.

"Нека да не разбираме под думата реформи само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна -

инвестиции, развитие, обновяване

така че, когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни", каза Московски.

Той обясни, че е не е имал алтернативи при положение, че при дебата по бюджета никой не се е обадил, въпреки че той е предупредил, че субсидията за БДЖ ще бъде по-малка.

"Самата рамка на бюджета беше конструирана така и аз информирах транспортната комисия на 10 декември, още преди да влезе за обсъждане бюджетът, че така конструирана рамката ще създаде това напрежение, което създава и в момента, уточни транспортният министър. Парите общо не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията е така направена, че на практика намалява субсидията. Целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма нотификация, тоест одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел".

#БДЖ #железници #Ивайло Московски #министър #реформа

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Анкета

Повлия ли инфлацията на джоба ви?