Транспортният министър: Отговорността за БДЖ е на тези, които сега дават съвети
В предния мандат заварих железниците с 500 млн. задължения. Не са били извършени ремонти дори на санитарен миниум, обяви в ефира на Би Ти Ви транспортният министър Ивайло Московски.
По думите му отговорност за това, което се е случило в БДЖ, носят всички, които в момента дават съвети, визирайки представители на опозицията.
Сред виновниците за състоянието на БДЖ Московски посочи и финансовия министър от първия кабинет на ГЕРБ Симеон Дянков. Той ме излъга, че ще подпише договор със Световната банка, каза министърът.
Възстановяването на падналите от разписанието на БДЖ нерентабилни влакове в краткосрочен план ще намали напрежението най-вече сред социалните групи и синдикатите, но в никакъв случай
не е дългосрочно решение
коментира Московски. Ще се анализира всяко едно отделно разписание на влаковете. Технически, до колкото е възможно, ще бъдат върнати част от спрените влакове, добави той.
"Един от редките случаи е да се постигне консенсус в транспортната комисия, какъвто се постигна миналата седмица. Абсолютно всички партии на 100 процента гласуваха препоръките, които трябваше да извършат, което е добър сигнал за железницата", заяви министърът.
"Нека да не разбираме под думата реформи само рязане, съкращаване и оптимизиране. Думата реформа се осмисля с паралелни действия от другата страна -
инвестиции, развитие, обновяване
така че, когато постигна съгласие на ниво и правителство, и парламент да се правят паралелно тези две действия, съм склонен да направя всякакви реформи, било то и непопулярни", каза Московски.
Той обясни, че е не е имал алтернативи при положение, че при дебата по бюджета никой не се е обадил, въпреки че той е предупредил, че субсидията за БДЖ ще бъде по-малка.
"Самата рамка на бюджета беше конструирана така и аз информирах транспортната комисия на 10 декември, още преди да влезе за обсъждане бюджетът, че така конструирана рамката ще създаде това напрежение, което създава и в момента, уточни транспортният министър. Парите общо не са по-малко, а са с 9 млн. лева повече, но конструкцията е така направена, че на практика намалява субсидията. Целеви капиталов трансфер от 40 млн. лева стои блокиран и към днешна дата не може да се ползва, защото няма нотификация, тоест одобряване на държавна помощ от страна на Брюксел".
Още по темата:
- » Служебният външен министър: Оставам министър, докато има указ на президента
- » Зам.-министър Мариета Георгиева: Новият списък на професиите ще отговори на бъдещите нужди на бизнеса
- » Какво обещават от БДЖ след вдигането на цените на билетите