Ивайло Московски: Не мога да откажа на Ковачки лиценз за товарен оператор

Ивайло Московски: Не мога да откажа на Ковачки лиценз за товарен оператор
Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Ако бизнесменът Христо Ковачки поиска лиценз за товарен оператор, аз не мога да му откажа. Той ще обжалва в съда и ще спечели, каза в ефира на Нова ТВ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.

Ръководеното от него ведомство и изпълнителната агенция "Железопътна администрация" отказаха в края на миналата година да издадат лиценз за товарни железопътни превози на свързаната с Ковачки "ТБД - Товарни превози".

От години стои нерешен въпросът с железницата

в България, обобщи министърът „Предупредих и Транспортна комисия преди приемането на бюджета, че ако остане в този формат бюджетът за железниците – специално за БДЖ, ще се случи това, което сега се случва”, заяви той.

"Аз не мога да обвинявам колегите в БДЖ, тъй като гледат на база финансови показатели - най-нискоефективните и губещи влакове на практика отпадат от списъка за субсидиране. Затова се стигна и до напрежение в няколко региона в страната.

Това не означава, че няма пътникопоток

добави Московски.

„Така е направен договорът с държавата, че да се изчислява субсидията на база километри, а не на брой пътници, обясни той. На практика, дефектът, който може да се получи е, че в едно направление може да има пътници, но те да са изключително само от групите, които пътуват с най-ниски тарифи – студенти, ученици и пенсионери”.

„За да функционира нормално компанията, паралелно, по едно и също време, трябва да се случват няколко неща, добави Московски. Трябва да се обслужват задълженията към кредиторите, да има санитарен минимум на ремонтите, тъй като подвижният състав е 30-40 години стар. За да гарантира поне минимална безопасност на хората трябва да има единствено санитарен минимум от

поне 25 млн. лева обем на ремонти

на текуща година".

Това през изминалата година не е направено и затова не са компенсирани 40 млн. лева. Те е трябвало да се поберат в същия този обем и за да се поберат в този обем средства не са извършили ремонти за 25 млн. лева, а са оставили компанията на оперативна загуба от 15 млн. лева”, уточни министърът. По думите му

БДЖ няма ресурс да замени проблемните локомотиви

Тепърва щяло да има обществени поръчки за техническата част, но те щели да отнемат месеци, може би дори година. Московски уточни, че възстановяването на влакове ще отнеме 10-12 дни.

Той припомни, че по времето на Симеон Дянков е започнала реформа в БДЖ по модел от Световната банка. Съкратени са били около 5 хиляли човека, имало е протести. Договорът със Световната банка е бил готов и Дянков отказал да го подпише, защото ставал много голям дефицитът за държавата. "Така направихме само лошото в реформата, а не и доброто и аз втори път няма да се съглася на такова нещо. Съкращенията действат в някакъв краткосрочен момент и толкова", каза транспортният министър.

#Ивайло Московски #железница #железници #БДЖ

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Анкета

Повлия ли инфлацията на джоба ви?