Над половин милиард дължи БДЖ към момента

Над половин милиард дължи БДЖ към момента
снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Над половин милиард дължи БДЖ към момента. Това стана ясно от думите на транспортния министър Ивайло Московски пред Комисията по транспорт в парламента.

Текущото състояние на БДЖ е 565 млн. лв. Задължения“, посочи министърът и обясни, че от тях 109 млн. лв. са от БДЖ-"Товарни превози", а останалите са от "Пътнически превози".

 По думите му оперативната загуба на БДЖ за миналата година е приблизително - за "Товарни превози" – 12 млн. лв., за "Пътнически превози" – 15 млн. лв.

Министърът припомни, че още на 10 декември по време на заседание на комисията е казал, че това, което се случва днес, ще се случи. По думите му в обемите, в които са заложени като субсидия и разпределение бюджетно като видове капиталови трансфери за БДЖ, нещата стоят така, трябва да влезят в обем от 140 млн. лева.

„Твърди се, че общият пакет от средства, които се дават на железниците, е по-голям, аз съм готов да споря с всеки. Твърди се, че субсидията е 180 млн. лева. Това не е вярно“, каза Московски.

Ако е така, се казва, че 140 млн. лева са субсидия плюс 40 млн. лева са целеви капиталов трансфер за погасяване на задължения към кредиторите”, заяви транспортният министър и допълни, че тогава би желал ако може още днес тези 40 млн. лева да бъдат трансферирани към БДЖ.

„Очевидно е, че това не може да стане поради няколко причини. Първо, това е държавна помощ, която трябва да бъде нотифицирана от Брюксел. Тя няма да бъде нотифицирана толкова бързо, колкото ни се иска, тъй като от Брюксел искат от нас да представим финансово-оздравителен план и да не се налага да ходим всяка година и да молим да ни позволят държавна помощ“, обясни Московски.

Що се отнася до другия капиталов трансфер, министърът уточни, че той е за 30 млн. лева и е предвиден за закупуване на нов подвижен състав, който ще бъде използван за покриване на задължения към кредиторите.

„За да се вместим в тази сума, ръководството на дружеството предприе стъпките и мерките – оптимизация през разреждане движението на влаковете и съкращение на персонал,  каза още Московски.

#Ивайло Московски #БДЖ #субсидия #задължения

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Анкета

Повлия ли инфлацията на джоба ви?