Съдът: Колко пожарогасителя щяха да спасят влака за Кардам?

Съдът: Колко пожарогасителя щяха да спасят влака за Кардам?
Магистратите настояват да се изясни било ли е възможно пожарът да бъде изгасен с двата налични пожарогасителя и в същото време да се евакуират пътниците. Снимка: Дарик
A A+ A++ A

Каква част от кушет-вагона на влака София–Кардам е пламнала за 3,25 минути, иска да знае Великотърновският апелативен съд.

В четвъртък магистратите назначиха нова единична пожаро-техническа експертиза по делото. В нея те настояват да се изясни било ли е възможно пожарът да бъде изгасен с двата налични пожарогасителя и в същото време да се евакуират пътниците, предаде Дарик.

При инцидента през февруари 2008 г. загинаха девет души, а други девет бяха ранени.

Обвиняемите в процеса са трима: шафнерът на изгорелия кушет-вагон Георги Георгиев, началник-влака Иванка Костадинова и Георги Иванов - бивш началник в БДЖ, разпоредил двойно заключване на вагоните, което е попречило на евакуацията на пътниците.

На заседанието в четвъртък бяха изслушани вещите лица, изготвили заключението по следствения експеримент, който се проведе на 8 декември миналата година на гарата във Велико Търново.

Следващото съдебно заседание по делото е насрочено за 30 и 31 май тази година.

Делото в Апелативен съд - Велико Търново се гледа, след като страните обжалваха решението на Окръжен съд - Плевен, който призна за виновни и осъди на затвор двама железничари „за немарливо изпълнение на служебните им задължения и неосигуряване на безопасни условия на пътуващите във влака“.

Началник-влакът Иванка Костадинова получи 8 години затвор, шафнерът Георги Георгиев - 12, а Георги Иванов бе оправдан.

#Георги Иванов #Георги Георгиев #Иванка Костадинова #Велико Търново #Плевен #пожар #влак

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Криминални
Последно от Криминални

Всички новини от Криминални »