196941 статии       |       397 интервюта       |       1524 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.62606| EUR 1.95583| GBP 2.26283|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

Управляващият директор на карго-партнер Антон Стойков: България е привлекателен пазар за спедиторски компании

20 март 2012, вторник / 15:46; Иван Диков; Коментари: 0
Send to Kindle
Управляващият директор на карго-партнер Антон Стойков: България е привлекателен пазар за спедиторски компании

Интервю с Антон Стойков, управляващ директор на карго-партнер България ЕООД, за „Международно приложение: България-Австрия" на Novinite.bg и Novinite.com (Sofia News Agency).

Каква е същността на бизнеса на карго-партнер в България? Какъв вид карго и логистични услуги предлагате?

карго-партнер ЕООД предлага пълна гама от логистични услуги – с въздушен, авто и железопътен транспорт, мултимодален транспорт, складови решения, дистрибуция, карго застраховки, митнически операци и други. Понастоящем сме екип от 40 млади и мотивирани служители и приемаме лично всички поръчки, с които ни възнаграждават клиентите ни.

Вашата компания е базирана в Австрия и е активна из цяла Европа и в глобален план. Какво е мястото на България на корпоративната Ви карта?

На корпоративната карта България разбира се е малка точка, но развиваща се такава. В настоящия момент инвестициите, които правим, са концентрирани в Близкия Изток и САЩ, така че се справяме с много ограничена финансова подкрепа от централата.

С много усилия и упоритост постигнахме растеж от над 40% в оборора и 30% в броя на спедиторските поръчки през 2011 г.. Това не остана незабелязано от централата и бяхме посочени като положителен пример за това как въпреки кризата и ограничения бизнес потенциал в България все пак постигнахме огромен растеж. За 2012 г. имаме същите амбициозни планове и сме се прицелили в същия процентен растеж, който имахме през 2011 г.

Какви са австрийските похвати за мениджмънт и бизнес ноу-хау, които Вашата компания е привнесла в България?

Австрийският ни мениджмънт работи със стандартни оперативни процедури, изградени на базата на 25-годишен опит под мотото „страст към съвършенство". От особена важност е напредъкът в сътрудничеството с клиентите и ученето едни от други. Освен това мениджмънтът е основан върху дългосрочна устойчивост за всички заинтерсовани лица. Тези качества са от най-голяма важност и разбира се биват привнесени в България.

Какви тенденции виждате в транспорта и логистиката по отношение на България? Как се отрази международната икономическа криза на карго и спедиторските операции, които извършвате?

Изглежда България все още е привлекателен пазар, тьй като през изминалата година видяхме известен брой новодошли или завръщащи се спедиторски компании. Конкуренцията е огромна и става много агресивна.

Освен всички големи и добре известни имена, има стотици малки спедитори, и дори такива с буквално по един служител, което води до много бавно повишение на цените на товарните превози и дори намаление в някои случаи, и това се случва на фона на висок растеж на всички свързани с тази дейност разходи (като цените на горивата и съответните данъци и такси).

Това води до свиване на маржина и много по-големи усилия, за да се постигнат целите в съотвествие с брутната печалба, което се отразява на крайните резултати на компанията. Затова имаме нужда от висока продуктивност в ежедневните ни дейности, но за съжаление това е трудно поради лошите софтуерни решения, комбинирани с някои външни фактори, като тези, свързани с манталитета на хората в България.

Къде според Вас са най-големите предимства по отношение на международните товарни превози и логистиката? Какъв е нереализираният потенциал? Кои сектори на логистиката и транспортните провози в България са най-обещаващи?

Има над 7 000 регистрирани транспортни компании в България, като този брой е един от най-високите в ЕС, и със сигурност в топ 3 в ЕС на глава от населението. Може би само Португалия има по-висок процент в Европа.

Виждам най-голямото предимство в автотоварните превози – не само в транспорта с начална и крайна точка в България, но също така и в транспорта, който е вътрешен за ЕС, и в каботажа.

Летищната и пристанищната инфраструктура на България е твърде оскъдна и липсата на инвестиции, особено в морските пристанища ни поставя в много лоша позиция в сравннение със съседните страни и техните пристанища като Констанца, Солун и дори пристанището Копер в Словения.

Също така виждам известен потенциал в близко бъдеще и в железопътния транспорт с оглед на проекта за ЖП връзка между Китай и Европа и ключовото разположение, което България има. Разбира се, за да се случи това, ще имаме нужда от радикална промяна в БДЖ и мениджмънта й, както и много инвестиции. Никой не може да предскаже, дали това ще се осъществи.

На базата на това, което казахте, има ли фактори, които пречат на България да се възползва от географското си положение и да реализира потенциала си? Само недостатъчната инфраструктура ли пречи?

Инфраструктурата е най-големият проблем измежду всички останали. Всички го знаем и смятам, че правителството полага най-големи усилия за изграждане на инфраструктура, която просто не съществува до момента, вместо да взима популистки решения като увеличаване на пенсиите например.

За да постигаме растеж и да се развиваме, имаме нужда от силна основа и за всяка една икономика тази основа е инфраструктурата. Всичко друго идва след нея. След като построиш тази стабилна основа, можеш да изградиш останалото така, както си го представяш.

Какви мерки бихте препоръчали на българското правителство като политики за привличането както на по-сериозни инвестиции от страна на компании като карго-партнер, така и по-голям обем международни товарни превози?

Не съм в позиция да съветвам правителството за каквото и да било, тьй като те са тези, които носят бремето на отговорността, а не аз. Но се надявам да поддържат същия курс на масирани инвестиции в инфраструктурата.

В края на краищата ще видим, че това ще се отплати, просто трябва да сме по-търпеливи. Бих искал също така правителството да има волята и силата да спечели борбата с корупцията; мога да кажа, че за съжаление определено я губят.

Настоящото правителство бе избрано с един от основните си приоритети да се пребори с рака на корупцията, но засега резултатите са разочароващи. Във всички международни анализи ширещата се корупция се споменава като един от най-големите проблеми и това определено повлиява на решенията на международните играчи за инвестиции в България.

Друга пречка за справянето е нестабилната политическа среда – управляващата партия се сменя всеки 4 години и променя и идеите, политиките, проектите, администрацията на предшествениците си.

Поддръжниците на международните транспортни коридори и логистиката твърдят, че ако България успее да развие качествена пристанищна, ЖП и шосейна инфраструктура, такстите от превоз, които би получавала, биха били толкова важни за икономиката, колкото и преките чуждестранни инвестиции. Смятате ли, че подобно твърдение е оправдано?

Да, оправдано е, но преди да достигнем дотам, трябва да се предприемат много действия, като се започне от двете, споменати в предишния въпрос. Истинският въпрос е – искаме ли да стигнем дотам?

Има много млади и мотивирани българи, които имат огромно желание да променят съществуващия модел, които разрушава България през последните 23 години. Някой просто трябва да отвори вратата за тях и това ще се отплати в много близко бъдеще. Ако ли не, това ще остане само една добра мечта във въображението ни от типа „какво щеше да стане, ако..."

Като оператор на карго, спедиторски и логистични услуги, каква е специаната екологична политика на карго-партнер? Как ставате „по-зелени"?

Мениджмънтът на карго-партнер е определил екологичната отговорност като много важна. Основният ни фокус е върху енергийна ефективност, намаляване и разделно събиране на отпадъците, както и екологично използване на оперативните ресурси във всички наши дъщерни компании. карго-партнер смята климата и екологичните транспортни технологии за много важни теми за дискусии и ги подкрепя.

Иновативния пакет от мерки на карго-партнер се простира от обучения за спестяване на гориво на служителите, до ново оборудване и по-добро оползотворяване на транспорта, до преминаване към въздушен и воден транспорт. Благодарение на транспортните подобрения могат да бъдат спестени 19 113 тона емисии на въглероден диоксид. Това се равнява на 2.7 милиона литра дизелово гориво и 3.5 милиона литра корабно гориво, или като цяло 6.2 милиона литра гориво по-малко на година. Освен това карго-партнер разчита на E-Freight, която заменя старата хартиена система Air Waybill за електронна документация и подкрепя използването на електрически автомобили.

ТОВА ИНТЕРВЮ НА АНГЛИЙСКИ

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: