Търсят се нови механизми, за да се компенсира орязаната субсидия на БДЖ

Търсят се нови механизми, за да се компенсира орязаната субсидия на БДЖ
снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Ще се търси плавен преход и други механизми вътре в системата на БДЖ, за да може да се компенсира орязаната субсидия на дружеството. Това стана ясно от думите на министъра на транспорта Ивайло Московски, съобщава БГНЕС.

Български държавни железници ще разчитат през 2015 г. ще са с по-малка субсидия с 40 млн. лв. през 2015 г.

Министърът обаче успокои, че съкращаването на 1500 железничари ще много краен вариант.

"Със сигурност никой не иска да стига дотам, така че според мен ще намерим по-добър вариант", заяви още той.

По думите му обаче тези 40 млн. лв. се дават като целеви капиталов трансфер за погасяване на кредитите на дружеството. "Така че ние от тази гледна точка не можем да посочим с пръст и да кажем - някой взима от субсидията, по-скоро тя се разпределя по по-различен начин. Ще търсим външни и вътрешни компенсаторни механизми да не се стигне до по-радикални действия като съкращения и спиране", обясни Московски.

Той лансира идеята за създаване на транспортна компания към БДЖ за автобуси или бусчета, които да покриват най-губещите и най-нерентабилните направления за довеждащ транспорт в БДЖ към основните спирки и гари. По това ще се работи в рамките на следващата година.

#БДЖ #транспорт #Ивайло Московски #субсидия

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"