Гугъл и Би Ти Ви отново са най-силните марки в България
Световната интернет търсачка "Гугъл" отново е най-силната марка в България, а националната телевизия Би Ти Ви продължава да бъде лидер сред българските брандове. Това показа резултатът от четвъртото независимо проучване на потребителския сегмент на българския пазар по инициатива на глобалната организация Superbrands.
За първи път в историята на класацията у нас в Топ 20 (Superbrandsbulgaria.com) попадат три от общо пет български марки – Нова ТВ, Abv.bg и Happy.
От номинираните в различни категории и сектори 1500 марки, опериращи на българския пазар, 500 бяха избрани за Superbrands в юбилейната промоционална програма за 2015-2016 г. на международната брандинг организация.
Някои от досегашните лидери по категории и сектори запазват водещите си позиции
но при други се наблюдава динамика: Kaufland измести Billa при супермаркетите, Първа инвестиционна банка изпревари досегашния лидер сред финансовите институции "УниКредит Булбанк", а Vivacom отстрани Мтел от първото място в категорията „Телекомуникации“. "Верея" и "Данон Активиа" си поделят лидерското място при млечните продукти, а "Алианц България" и ДЗИ са първи с равен резултат в застрахователния сегмент.
Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. Членовете на борда не получават материално възнаграждение, те не оценяват марка, с която са свързани, или брандове на свои конкуренти.
Партньор на Superbrands в провеждането на националното гласуване на потребителите в интернет е водещият Институт за пазарни проучвания GfK Bulgaria.
В процеса на оценяване
експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands
Superbrands е марка, изградила отлична репутация в своя сектор и предлага значителни материални и емоционални предимства пред конкурентите. Тези преимущества, съзнателно или несъзнателно, признават потребителите и искат да ги притежават. Superbrands трябва да демонстрира:
Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?
Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?
Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?
Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалната публикация за България за 2015-2016 г., както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.
Участието в промоционалната програма Superbrands е само по покана на организацията. Петият проект на Superbrands за България за 2015 г. ще отбележи три важни юбилея – 20 години Superbrands International, 10 години Superbrands България и 5-ото издание Superbrands за България. По този повод юбилейното издание ще представи ведно най-силните потребителски и корпоративни марки на националния пазар.
През 2015 г.
ще бъде връчена за първи път и специалната награда на Superbrands Bulgaria за личност с най-голям принос
за промоцията на бранда България. Това ще стане в резултат на национално онлайн гласуване на българските потребители.
Номинираните марки бяха позиционирани за оценяване по сектори в 28 категории от потребителския сегмент на българския пазар.
Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, представена в над 80 страни по целия свят.
През 2005 г. България стана официален член на глобалната организация Superbrands.
Изданията Superbrands са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки, известни в десетки страни по света като библията на брандинга. Те имат широка читателска аудитория, ползват се с авторитет и доверие сред деловите кръгове, ключовите публики и потребителите, защото дават отлична представа за лидерите на националния пазар и за неговото развитие. Компаниите успешно използват книгите, за да демонстрират историята и съвременните достижения на своите брандове, те са ценен корпоративен подарък за клиенти, партньори, журналисти и инвеститори.
ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ НОЕМВРИ 2014 Г.
Марка |
|
Категория - сектор |
|
1 |
Интернет |
COCA-COLA |
2 |
Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки |
NESCAFE |
3 |
Напитки – кафе, чай |
OMV |
4 |
Горива |
ADIDAS |
5 |
Облекло и обувки |
bTV |
6 |
Медии– телевизия и радио |
ДЕВИН |
7 |
Напитки – безалкохолни / минерални води |
BMW |
8 |
Автомобили |
ARIEL |
9 |
Стоки за бита / битова химия |
APPLE |
10 |
Технологии |
НОВА ТЕЛЕВИЗИЯ |
11 |
Медии – телевизия и радио |
ABV.BG |
12 |
Интернет |
NIKE |
13 |
Облекло и обувки |
|
14 |
Интернет |
MERCEDEZ-BENZ |
15 |
Автомобили |
MILKA |
16 |
Храни / шоколадови и захарни изделия |
HAPPY |
17 |
Ресторанти и кафенета |
HEINEKEN |
18 |
Напитки – бира |
ЛУКОЙЛ |
19 |
Горива |
BOSCH |
20 |
Стоки за бита / черна и бяла техника |
ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ НОЕМВРИ 2014 Г.
BMW |
Автомобили |
|
Интернет |
L’OREAL |
Козметика и продукти за лична хигиена |
В. „24 ЧАСА“ |
Медии – вестници и списания / всекидневен вестник |
В. „КАПИТАЛ“ |
Медии – вестници и списания / седмичен вестник |
COSMOPOLITAN |
Медии – вестници и списания / месечно списание мода и лайфстайл |
NATIONAL GEOGRAPHIC |
Медии – вестници и списания / месечно научно-популярно списание |
bTV |
Медии – телевизия и радио / национална телевизия |
ДАРИК РАДИО |
Медии – телевизия и радио / национално радио |
COCA-COLA |
Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки |
ДЕВИН |
Напитки – безалкохолни / минерални води |
NESTEA |
Напитки – безалкохолни / негазирани безалкохолни напитки |
HEINEKEN |
Напитки – бира |
DOMAINE BOYAR |
Напитки – вина |
JOHNNIE WALKER |
Напитки – високоалкохолни / уиски |
ABSOLUT |
Напитки – високоалкохолни / водка |
БУРГАС 63 |
Напитки – високоалкохолни / ракия |
METAXA |
Напитки – високоалкохолни / коняк |
NESCAFE |
Напитки – кафе, чай / кафе |
PICKWICK |
Напитки – кафе, чай / чай |
ADIDAS |
Облекло, обувки |
OMV |
Горива |
BRITISH AIRWAYS |
Пътуване – авиокомпании |
ALFATOUR |
Пътуване – туроператори |
HILTON |
Пътуване – хотели, курортни комплекси |
HAPPY |
Ресторанти и кафенета |
НАРОДЕН ТЕАТЪР „ИВАН ВАЗОВ“ |
Свободно време и забавления |
ARIEL |
Стоки за бита / битова химия |
IDEAL STANDARD |
Стоки за бита / санитарен фаянс |
BOSCH |
Стоки за бита / черна и бяла техника |
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ |
Строителство и недвижими имоти |
VIVACOM |
Телекомуникации |
APPLE |
Технологии |
ТЕХНОПОЛИС |
Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника |
KAUFLAND |
Търговски вериги и центрове / верига супермаркети |
METRO CASH & CARRY |
Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за храни, стоки за бита |
ACTAVIS |
Фармация и медицина |
VISA |
Финансови услуги / кредитни карти |
ПЪРВА ИНВЕСТИЦИОННА БАНКА |
Финансови услуги / банки |
АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ, ДЗИ |
Финансови услуги / застраховане |
ВЕРЕЯ, ДАНОН АКТИВИА |
Храни / млечни продукти |
МАДЖАРОВ |
Храни / месни продукти |
BELLA |
Храни / общо |
MAGGI |
Храни / подправки |
DERONI |
Храни / консервирани храни |
ФАМИЛИЯ |
Храни / хлебни изделия |
MILKA |
Храни / шоколадови и захарни изделия |
ROLEX |
Часовници и аксесоари |
Още по темата:
- » „Тренд”: 2023 г. е била по-добра за българите в сравнение с предходните три години, 40% са оптимисти за следващата
- » Равносметка: 2/3 от българите са щастливи, определят 2023-а за по-добра от предишните години
- » Сашо Кадиев измъкнал новото шоу от Цитиридис?