205954 статии       |       407 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.68577| EUR 1.95583| GBP 2.31821|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   ПротестиКоронавирусБрекзитПо ваш сигналПарламентарни Избори 2021

Размер на шрифта:   

Молдова и България със съвместен винен туризъм

15 март 2012, четвъртък / 17:47; Коментари: 0
Send to Kindle
Молдова и България със съвместен винен туризъм
В проекта участват Италия, Хърватия, България, Гърция, Румъния и Молдова. Снимка: tx.english-ch.com

Молдова участва заедно с България в проект за развитието на винения туризъм в югоизточните и югозападните страни на Европа, заяви Георгий Арпентин, председател на Съюза на енолозите и на Съюза на винарите в Молдова.

В проекта участват Италия, Хърватия, България, Гърция, Румъния и Молдова, посочи още Арпентин в интервю за агенция „Фокус“.

„Проектът (Wine Tourism Network) цели интеграция, защото всяка страна е интересна, има свои туристически продукти. Задачата му e да се работи съгласувано, т.е. да се съединят туристическите продукти на тези страни, за да имат туристите едно глобално виждане: Ако отивам в Югоизточна Европа, то аз имам такива възможности за винен туризъм и т.н.“, обясни винарят.

„Ние сме малка страна и един турист повече от два дни няма какво да прави тук. Затова той може да отиде за два дни в Молдова, за два дни – в Румъния, за три дни – в България, и т.н. Ние мислим, че създавайки такива винени пътища в Молдова, можем да привлечем хора от големите градове – от Кишинев, Белци, да дойдат, да дегустират“, каза още той.

В Молдова има програма за модернизация на винарските заводи. По думите на Арпентин част от парите, които са заделени, са за развитието на износа на нетрадиционните пазари – един от които в последно време са Съединените щати.

„Преди е имало законодателни бариери, сега вече няма. Сега например виното е безакцизен продукт. Ние бяхме единствената винарска страна, в която виното беше акцизен продукт. За сметка на това са вдигнали акциза на водката, за да стимулират потреблението на лозаро-винарския продукт, а не на тежкия алкохол като водка и т.н.“, добави експертът.

Според винаря Молдова работи върху развиването на вътрешния пазар, но в същото време страната изнася почти 95% от своето вино.

„Когато изнасяш, това винаги е свързано с риск – ембарго, технически бариери. Стигнали сме до извода, че все пак трябва да потребяваме вино у нас, защото, когато гледаме структурата на потреблението на спиртни напитки в Молдова, виждаме, че бирата и водката се потребяват повече от виното, въпреки че декларираме, че сме страна на гроздето и винарството“, подчерта той.

Според него при този добър вътрешен пазар, ако Молдова потребяваше поне 40% от произвежданото, не биха възниквали толкова болезнени проблеми с износа.

„Ако вземем някоя от европейските страни, които са лидери, Франция, Италия или Испания, те потребяват почти 60%. Във всеки случай трябва да развиваме потреблението чрез агротуризъм, чрез винен туризъм“, подчерта Георгий Арпентин.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: