Не са много жалбите до НЗОК след въвеждането на уникален код
“Постъпилите в НЗОК жалби от граждани за неверни данни в здравните им досиета, установени, след като са ги разгледали след получаването на своя уникален код за достъп (УКД), са твърде малко, за да се води статистика на оплакванията, която да даде цялостна представа за същността на нарушенията от страна на договорните партньори на финансовата институция. Жалбите се подават до съответните районни здравноосигурителни каси (РЗОК), заявиха от Национаолната здравноосигурителна каса, на въпрос от novinite.bg.
От НЗОК обясниха, че не може да се говори за признаци, по които „да се ориентираме, дали ни е надписано нещо като лечение. Ако гражданинът разгледа своето здравно досие чрез своя УКД, той ще може да установи, дали е бил при съответния лекар, кога, каква медицинска помощ и лекарства е получил.
УКД дава възможност на гражданите сами да установят дали в здравното им досие е нанесена невярна информация, след което да подадат жалба до РЗОК. По всяка жалба се извършва проверка и ако се установят нарушения, се налага съответната законова санкция. Така всеки здравноосигурен има възможността сам да контролира дали са използвани по предназначение парите му за здраве, които той е внасял под формата на здравна осигуровка.
Още по темата:
- » Обрат: Шефът на здравната каса оттеглил оставката си от парламента
- » Парламентът маха шефа на НЗОК Станимир Михайлов, 5 месеца след оставката му
- » Кандидат за шеф на НЗОК осъди Касата за незаконно уволнение