175491 статии       |       372 интервюта       |       1513 снимки       |       38133 абоната       |      
USD 1.72975| EUR 1.95583| GBP 2.19374|
In English На русском
Вход

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитИЗБОРИ 2019

Размер на шрифта:   

Граматиков: Спешна помощ атакува 112 заради ненаказани нарушения

9 ноември 2011, сряда / 10:35; Коментари: 0
Send to Kindle
Граматиков: Спешна помощ атакува 112 заради ненаказани нарушения
Липсата на единни стандарти за работа в спешната помощ е причина за проблемите в работата на телефон 112, когато се търси лекарска помощ, смята Граматиков. Снимка: monitor.bg

Дежурните в спешната помощ атакуват телефон 112 заради разкритите редица нарушения, които са оставали безнаказани преди, заяви директорът на Национална система 112 Стоян Граматиков.

Операторите на телефоните на спешните центрове са правили редица нарушения, които са оставали безнаказани, каза Граматиков в сряда сутринта по bTV.

Той обясни, че е имало случаи, когато на адрес е била изпращана линейка от частна болница, а болен е бил посетен от пиян лекар.

Сега при подаването на сигнал всички факти се записват и могат да бъдат проверени, уточни Граматиков.

Няма как на телефон 112 да работят хора с медицинско образование, защото сигналите, които постъпват, са от различно естество, като катастрофи, пожари, ВиК аварии и други, подчерта той.

По думите му проблемите в работата на телефон 112 при случаите, когато се търси лекарска помощ, идват от липсата на единни стандарти за работа на спешната помощ.

„Така се стига до ситуации за един и същи проблем – бъбречна криза или високо кръвно, в една област да се изпраща линейка, а в друга не“, даде пример директорът на спешния телефон.

Той призна, че работещите диспечери в централата на 112 също правят грешки, но те биват наказвани за провиненията си.

Според Граматиков изключително важно е мобилните оператори да бъдат задължени да дават точна информация за локацията на обаждащия се по телефона.

При използваните в момента технологии, когато сигналът идва извън населено място, се получавали отклонения до 35 км, което пречи за бързото пристигане до инцидента, обясни той.

Преди няколко дни линейка беше пратена на адрес в София вместо на улица в Бургас със същото име.

По повод случая Граматиков обясни, че всъщност обаждането е дошло от жена в столицата. Тя сигнализирала за своя близка, но не съобщила, че нуждаещият се от помощ е в друг град.

Виждайки локализацията на обаждането, операторът е изпратил помощта на адреса в София.

Главният секретар на Българския лекарски съюз (БЛС) д-р Димитър Ленков обясни във вторник пред bTV, че ако кол центърът в даден град не може да поеме обаждане, системата автоматично го прехвърля в друг град. А там диспечерите не познават добре улиците във всички градове.

Стоян Граматиков отрече твърдението на д-р Ленков, че има прехвърляне на обаждания от един град в друг.

Според БЛС и Центъра за спешна помощ въвеждането на телефон 112 бави сигналите до 10–15 минути заради недобра координация.

Мащабната реформа в Спешна помощ предвижда стандарт, който да гарантира времето, в което линейката трябва да пристигне при спешните случаи – до 20 минути. Екипите няма да се бавят повече от 40 минути при всички останали.

Повечето от повикванията ще се поемат от парамедици заради недостига на кадри в системата. Изнесени екипи ще има на магистрали и в големите градове, а в извънредни ситуации ще се отзовават лекари от болниците.

ђеклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден
Разпечатай | Изпрати | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама:

Абонирай се за
НОВИНИТЕ БЕЗПЛАТНО