"М-Тел" с 4,8% ръст на потребителите за последното тримесечие на 2011 г.

"М-Тел" с 4,8% ръст на потребителите за последното тримесечие на 2011 г.
A A+ A++ A

Неблагоприятните макроикономически условия през миналата година са причина Telekom Austria Group да отчете нетна загуба в размер на 252,8 милиона евро за дейността си през 2011 г., докато през 2010 г. компанията е имала печалба от 195 милиона евро. Негативно влияние са имали още засилената конкуренция и регулаторните мерки на пазарите, в които действа ТАG. През миналата година са отчетени приходи в размер на 4,45 милиарда евро, което е с 4,2% по-малко, а според компанията по-ниските приходи в Австрия, България, Беларус и Хърватия не могат да се компенсират напълно от силния ръст в Словения, Сърбия, Македония и Лихтенщайн. TАG очаква икономическите условия и регулаторните мерки да продължат да оказват негативно влияние и през тази година.

Разбира се, за нас най-важни от изнесените резултати са тези на "М-Тел". Те обхващат последните три месеца на миналата година и от тях разбираме, че приходите са намалели на годишна база с 9,7% до 132,6 милиона евро заради по-ниските приходи от месечни такси и трафик. Печалбата без приспаднати от нея лихви, данъци, обезценки и амортизации на активите е намаляла с 19,2% за година до 58,1 милиона евро. Интересно е, че компанията е успяла да увеличи броя на новите си абонати за пръв път от 2009 г. - с 4,8% до 5 501 400 милиона. За година пазарният дял на оператора е намалял с 1% до 48,6%, а абонатите на договор са се увеличили с 10,2% до 3 710 000. По отношение на мобилния достъп до интернет, абонатите на тези услуги са с 52,1% повече до 192 000. Средният месечен приход от потребител е намалял до 7 евро при 8,7 евро преди година.

ТАG пише, че през последните месеци на 2011 г. българският пазар все още е бил засегнат от слабата икономика и сериозната конкуренция, които са довели до спад в цените. За да извлече полза от по-доброто пазарно сегментиране, операторът стартира услугата bob, което заедно с маркетинговите дейности около нея постигнало ръст в абонатите на договор от 64,2% до 67,4% от общите потребители на компанията и цялостно увеличение на потребителската база с 4,8%. "М-Тел" отчита и увеличени приходи от устройства, което отдава на засиленото търсене на смартфони.

През цялата минала година приходите са намалели с 6,5% до 527,7 милиона евро в сравнение с 2010 г., а спадът при EBITDA е с 12,3% до 261,9 милиона евро. Годишният среден приход от абонат на мобилни услуги е 7,2 евро, или с 13,1% по-малко спрямо предходната година. "М-Тел" регистрира 270% годишен ръст в продажбите на таблети, а стиковете за мобилен интернет са със 75% повече спрямо 2010 г. Ръстът при потребителите на фиксиран интернет е 35%, а използващите цифрова телевизия са със 179% повече спрямо 2010 г. През 2011 г. компанията е продала с 25% повече смартфони, като делът на умните устройства от всички продадени телефони се е увеличил до 22% от 14% през 2010 г.

По време на представянето на резултатите главният изпълнителен директор на "М-Тел" Андреас Майерхофер отбеляза, че свръхрегулацията на пазара, която идва по линия на ЕС, има негативно влияние върху българската икономика, тъй като води до намаляване на инвестициите. Така и компанията планира да инвестира в страната с 12-15% по-малко средства в сравнение с 2011 г. След въпрос беше коментирана и информацията, че Telekom Austria Group възнамерява да придобие VIVACOM. Според Андреас Майерхофер е имало интерес към оператора, но след разглеждане на състоянието му е било взето решение да не се прави оферта за покупка. Основна роля за това е имал и натрупаният дълг от VIVACOM в размер на 1,6 милиарда евро.


Повече подробности може да намерите тук:
http://www.telekomaustria.com/dateien/results-qu4-2011.pdf

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Коментирай

Най-четено от Технологии
Последно от Технологии

Всички новини от Технологии »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"