Румен Драганов: Липсата на отделно министерство вреди на туризма
„Липсата на министерство по туризма, на анализи и стратегия за развитието му, сгрешената методология в събирането и отчитането на данните – всичко това води до криза в управлението на туристическата индустрия“, твърди Румен Драганов от Института за анализи в туризма пред БГНЕС.
Според Драганов проблемът изобщо не е в липсата на добра и агресивна реклама. „Имаме концептуална криза – не знаем на какво сме собственици и не знаем как да рекламираме тази собственост с цел да създадем работни места и да подобрим местните икономики.
Знаете ли колко е смешно на щандовете в чужбина да пише „икономика и енергетика“, нашите контрагенти и туроператори ни се смеят и казват, че не са енергетици, а туристи.
Така че концептуалната и управленската криза в българския туризъм е причината за нашия беден туристически пазар, да вземаме не повече от 7-8% от огромния капацитет на дестинациите с изключителни културни и природни забележителности и нематериално културно наследство“, подчерта Румен Драганов.
Той посочи, че в България писането на стратегии за развитието на туризма означавало крадене на пари. Освен това нямало и кой да ги пише, защото ни липсвала първата глава – анализите.
Още по темата:
- » Готово ли са морските ни курортите за туристите през май?
- » Пампорово отчете успешен зимен сезон с около 4% ръст на туристите
- » Кои са зоните с висок риск от земетресения у нас?