177574 статии       |       372 интервюта       |       1513 снимки       |       38131 абоната       |      
USD 1.76583| EUR 1.95583| GBP 2.14848|
In English На русском
Вход

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитИЗБОРИ 2019

Размер на шрифта:   

Антоан Колет, изпълнителен директор, Крафт Фуудс България: България се движи в правилната посока, но трябва да бъде по-бърза

4 февруари 2012, събота / 11:37; Милена Христова; Коментари: 0
Send to Kindle
Антоан Колет, изпълнителен директор, Крафт Фуудс България: България се движи в правилната посока, но трябва да бъде по-бърза

Интервю с г-н Антоан Колет, изпълнителен директор на Крафт Фуудс България, за Бизнес приложение „Инвеститори на десетилетието" на Novinite.bg и Novinite.com (Sofia News Agency)


Кое е най-голямото предимство на България за компания като Крафт Фуудс?

Крафт Фуудс отдава голямо значение на географското разположение при избора на страни, в които да инвестира. Разположена между Западна Европа и Азия, България е много добра локация, което и е една от причините, поради които решихме да инвестираме и продължаваме да инвестират тук след придобиването на двата завода в гр. Своге и Костинброд. Стабилност, надеждност и предсказуемост са другите основни изисквания, на които държим. За нас е важно да знаем в какво инвестираме, трябва да сме сигурни, че законите не се променят от днес за утре. В този смисъл, поне за момента, България е в добра позиция.

От 1994 г., когато стъпи за първи път на българския пазар, Крафт Фуудс направи значителни инвестиции в заводите в Своге и Костинброд. Кои са предимствата на тези малки, но атрактивна за инвеститорите общини?

Нека уточня, че Крафт Фуудс придоби тези две фабрики, които вече бяха изградени. За да бъдат привлекателни за инвеститорите, общините - малки или големи - трябва да отговарят на същите изисквания, на които трябва да отговаря и една страна – надеждност и стабилност. Вторият ключов фактор е готовността на общината да бъде партньор в бизнеса. Истината е, че ние се състезаваме с всички останали фабрики в мрежата – фабриките на Крафт Фуудс в Чехия, Полша, Украйна и цяла Европа. Основният въпрос за нас е до каква степен общината ще ни помогне да бъдем конкурентноспособни, да създадем работни места и да работим по-лесно.

Какво показва опитът Ви досега?

Доста разнородна картина. Използвам всяка възможност, за да накарам хората да разберат, че това трябва да е симбиозна връзка, от която и двете страни могат да спечелят. Ние създаваме работни места в общината, директни и индиректни ползи от бизнеса ни, но сме също така зависими от правилата и законите на общината и доколко добре организирана е нейната работа. Ние сме взаимно зависими и трябва да си помагат взаимно.

Как инвестициите повлияха върху производствения процес на компанията, приходите и износа?

Инвестицията във фабриката в Своге преди 2 години беше много важна, тъй като чрез нея успяхме да удвоим капацитета си. Сега сме в състояние да изнася повече от 50% от продукцията на двете ни фабрики в Своге и Костинброд до Румъния, Сърбия, Хърватия, Украйна, Македония, Гърция, Русия, Турция и дори Канада.

Освен това сега имаме вече най-модерната и ефективна производствена линия и следователно можем да се конкурираме с другите фабрики от мрежата.

Вашият предшественик г-н Франко Дел Фабро заяви преди две години, че Крафт Фуудс България си е поставила амбициозната цел да се превърне в производствен център на компанията за Балканите. Превръща ли се вече тази амбиция в реалност?

Да и това е много положително развитие. Твърдо вярвам, че колкото по-голямо е производството в заводите в Своге и Костинброд, толкова по-добре за всички. По този начин внасяме пари обратно в икономиката на България и така й помагаме да се справи с кризата. Казано с две думи – ако си  купувате шоколад Своге или кафе Нова Бразилия, създавате работни места в България.

Повечето чуждестранни инвеститори придобиват определен пазарен дял чрез закупуване на фабрики в България. Но ако е по-изгодно, производството се изнася. Кои фактори се вземат под внимание, когато решавате къде да се произвежда даден продукт?

Български марките - Нова Бразилия, Своге, Млечен, Сушард - се произвеждат само в България. Нашите потребители скоро ще забележат, че на опаковката на нашите местни марки пише „Произведено в България", с което целим да засилим тази идея.

Що се отнася до останалите ни продукти, редица фактори се вземат под внимание, преди да вземем решение. Можем ли да произвежда съответния продукт в тази фабрика? Имаме ли необходимото оборудване? Ако не, има ли смисъл да се прави една много голяма инвестиция в нова линия? Имаме ли надежден бизнес план?

Ако отговорът на първата група въпроси е положителен, възниква втора група въпроси. Каква ще е себестойността на продукта? Разполагаме ли с нужните знания, изгодни ли са разходите?

Но решението не се свежда само до сметките. За нас е много важно общината да е готова да ни помогне да направим тази инвестиция. Не говоря непременно за финансова помощ, а за създаване на подходящ бизнес климат, бързо издаване на разрешителни за строеж и одобряване на официалните документи.

Всъщност конкуренцията не е между различните страни, а между различните общини.

В каква посока компанията планира да развие производствения процес?

Крафт Фуудс инвестира всяка година няколко милиона долара и в двата завода - за да се подобри качеството, да увеличи скоростта на машините, да отговори на високите стандарти на производство, за да сме сигурни, че винаги даваме най-добрия продукт на потребителите. Много се инвестира в устойчивото производство и опазването на околната среда. В крайна сметка нашата цел е да дадем най-добрия продукт на потребителите на най-добрата цена с възможно най-малко въздействие върху околната среда на общината и страната.

Живеем във времена на криза и е важно стойността на продукта да достига до потребителя, без да се губи по производствената верига заради неефективност. Опитваме се да компенсираме по-високите цени на суровините с по-ефективно и евтино производство, но запазвайки високите стандарти за качество на Крафт Фуудс.

Как оценявате действията, които правителството предприема, за да стимулира икономиката и чуждестранните инвеститори?

България се движи в правилната посока по отношение на надеждност, предсказуемост и стабилни публични финанси, което е видимо още повече в сравнение със ситуацията в съседните страни. Но скоростта трябва да се ускори. България трябва да изгради по-бързо своята инфраструктура, да стане още по-прозрачна и надеждна.

Как правенето на бизнес в България се различава от опита Ви досега?

Предишната ми работа ми даде възможност да живея в различни държави, различни култури, различни континенти. Но основните бизнес принципи са едни и същи - прозрачни правила, отворен пазар, честни хора.

Как присъствието на мултинационална компания като Крафт Фуудс промени вкусовете на потребителите в България?

Нашата цел не е да променим вкуса на българите, а да предложим нови възможности и нови вкусове. Крафт Фуудс България продължава да произвежда традиционните български продукти със същата грижа и подбор на съставките.

Моят опит показа, че добрият продукт се харесва навсякъде. Мечето Barni присъства в деветнадесет страни, а тази година ще стъпи и на африканския континент. Това е точно един и същ продукт - една и съща рецепта, продукти, опаковка - и хората го обожават.

Същото важи и за бисквитите BelVita. Това показва, че ако продуктът е добър, хората го оценяват и той има голям успех.

Искам дебело да подчертая, че Крафт Фуудс не използва различни рецепти за продуктите си на източноевропейските пазари.

През април миналата година Словашката асоциация на потребителите обвини големите компании за храни и напитки, че в различните европейски държави продават продукти с различно качество под едно и също наименование.

Категорично мога да кажа, че за всеки продукт Крафт Фуудс използва една и съща рецепта и това беще доказано от проучването. Шоколадът Milka в България е абсолютно един и същ като този в Австрия.

Какво си обещахте в навечерието на новата година?

Зарекох се да съм в добра форма за маратона през май и да участвам и тази година.

Какви са Вашите бизнес очаквания за 2012 г.?

Аз съм оптимист и искам да остана оптимист. Вярвам, че винаги има начин да погледнеш на живота от позитивната страна и се надявам, че 2012 г. ще бъде добра година. Като мениджър на Крафт Фуудс България мое задължение е да създам възможности компанията да даде и да получи най-доброто.

Логото на Крафт Фуудс се състои от червена усмивка, която експлодира във фойерверк от седем вкуса. Изброете седем неща, които харесвате най-много в България!

Имам амбицията да харесам не седем, а сто неща в България – и то съвсем буквално! Започнах да събирам печати от стоте национални туристически обекти на България. Това е семпла, но страхотна идея. Много съм впечатлен!

Опишете България с три думи!

Ще използвам пет думи - красива страна с хубави хора.

ђеклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден
Разпечатай | Изпрати | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама:

Абонирай се за
НОВИНИТЕ БЕЗПЛАТНО