208170 статии       |       429 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.7322| EUR 1.95583| GBP 2.29968|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   КоронавирусИзбори 2 в 1

ГОРЕЩА ТЕМА: Удариха първия звънец на 47-ото Народно събрание (НА ЖИВО)
Размер на шрифта:   

Внезапна спирачка за 150 влака

4 ноември 2011, петък / 17:15; Коментари: 0
Send to Kindle
Внезапна спирачка за 150 влака
Средно с 9 на сто се увеличават цените на влаковете, които са субсидирани от държавата.

БДЖ ще спре 150 влака и ще увеличи цените на билетите като част от мерките, които дружеството предприема, за да се реформира.

Това съобщи на специална пресконференция на тема „Реформите в БДЖ“ председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖВладимир Владимиров, цитиран от БГНЕС.

Очаква се броят на влаковете да бъде намален със 150, но се запазват всички линии.

„Това означава, че няма да спират влакови линии, а ще намалее броят на влаковете, които се движат по определени линии. Няма да бъде закрита нито една влакова линия, само ще бъде променен графикът и влаковете ще бъдат оптимизирани“, обясни изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев.

Той добави, че със спирането на влаковете ще бъдат спестени 22 милиона лева на годишна база.

„С тези пари ще се погасяват задължения към банките кредитори“, добави Недев и даде за пример линията Септември–Добринище, чиято загуба е 7 млн. лв., но поради липса на алтернативен транспорт, няма да бъде спряна.

„Основната цел, която си поставяме, е през 2012 г. БДЖ да не е на загуба. Втората цел е да заделим по-голям вътрешен ресурс, за да успеем да погасим една част от задълженията, преди всичко към банките кредитори“, уточни Владимир Владимиров.

Средно с 9 на сто се увеличават цените на влаковете, които са субсидирани от държавата, обясни той.

С 15% ще бъде увеличена цената на останалите търговски влакове или бизнес влаковете.

Новата цена на бизнес влаковете ще бъде въведена от 1 декември, а за цените на субсидираните влакове ще бъде направено предложение до министъра да бъдат увеличени от 1 януари, добави Владимиров.

По думите му графикът на влаковете ще бъде променен от 1 декември.

Българските държавни железници са в затруднено финансово положение от 20 години, но през последните месеци положението им се влоши значително.

През септември финансовото министерство замрази действията по вземане на заем от Световната банка за БДЖ, защото дружеството не беше показало напредък в реформите, които трябва да изпълни като условие по договора за заема.

Германската банка kfw пък заплаши, че ще обяви за продан електрическите мотриси, които компанията е закупила със заем от финансовата институция – заем, който не е обслужвала вече повече от година.

Служителите на БДЖ също недоволстват през последните месеци заради предстоящите структурни промени, в които много хора ще бъдат съкратени или прехвърлени в други дружества. Синдикатите на няколко пъти заплашваха компанията със стачка, ако преструктурирането на железниците не се осъществява по начина, по който е договорено с тях още преди месеци.

Въпреки тези заплахи в петък БДЖ съобщи, че ще съкрати 2000 служители до края на годината.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: