Бранимир Ботев: Бранд „България“ - ситуация на омагьосания кръг
„Все още липсва яснота за бъдещето на така наречения „интегриран бранд „България“ на родния туристически продукт. Не е ясно, от кога ще заработи стратегията, дори не е сигурно до каква степен страната ни ще използва вече разработения проект за интегриран бранд“, обясни пред investor.bg заместник-министърът на икономиката и енергетиката с ресор "Туризъм", Бранимир Ботев.
Той описа случая с бранд "България" като „ситуация на омагьосания кръг“. Стана ясно, че са усвоени са европейски средства за интегрирания бранд, избран е изпълнител, който е изготвил и краен продукт. Не можем да се откажем напълно от него, защото по закон това означава, че ще трябва да връщаме средства на ЕС, а те вече са усвоени от изпълнителя.
Ботев уточни, че новото правителство няма право да се меси в проекта, защото той вече касае реализирана програма, но беше категоричен, че министерството ще направи всичко възможно, стратегията за бранд „България“ да започне да функционира.
Икономическото ведомство, в качеството си на възложител на обществената поръчка, даде 1,4 млн. лв. на консорциума "Обединение за бранд България" (Консорциум между фирмите "Прагматика" ООД и Publicis) , за да може дружеството да реализира целия маркетинг проект за представянето на туризма ни - послания, лога, методи за информиране на обществеността, реклама и др.
Идеята на цялата маркетинг стратегия всъщност беше да направи туристическия продукт на страната ни по-търсен и по-разпознаван сред другите държави.
Оказа се обаче, че новото лого прилича изключително много на това на Киргизстан. От министерството дори имаха прогнози за ръст от 25% на туристите до 2020 г., след като цялостраната стратегия заработи.
Още по темата:
- » ЕС разследва "АлиЕкспрес" за незаконни и вредни стоки
- » Страните от ЕС са разделени по темата за ядрената енергия
- » Русия е използвала сръбски агент, за да проникне в органите на ЕС?