Бранимир Ботев: Българският туризъм няма стратегия, но сезонът се развива много добре

Бранимир Ботев: Българският туризъм няма стратегия, но сезонът се развива много добре
Ботев отбеляза, че ръстът на издадените визи за руски туристи през този сезон за България е над 17% е. Снимка: "24 часа"
A A+ A++ A

По отношение на летния туристически сезон всичко се развива много добре. Това се дължи на усилията, които браншът полага“, заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев и подчерта, че българският туризъм няма стратегия, предава „Фокус“.

Ботев подчерта, че предишният документ, наречен стратегия на туризма е обхващал много кратък период от време, като стратегия се прави за период от поне 15-20 години, за да се управляват и развиват тенденциите, и съответно да се постига един добър ефект, който да даде резултат в края на този период.

Тепърва ние трябва да разработваме нова стратегия свързана с предизвикателствата, които стоят пред родния туризъм, защото при 80% изпълняване на капацитета на туризма и селското стопанство, може да се каже, че бюджетът на държавата е вързан”, отбеляза Ботев.

Той подчерта, че това са двете индустрии, които носят на гърба си България.

Според него, енергетиката е важна индустрия, но тя се реализира чрез другите индустрии.

По отношение логото на България зам.-министърът посочи, че нов конкурс не може да има, защото са използвани европейски пари.

Като вариант Ботев посочи, че изпълнителят може да коригира логото за своя сметка.

Той отбеляза, че ръстът на издадените визи за руски туристи през този сезон за България е над 17% е.

Ботев добави, че само преди две седмици в Москва е била издадена 300 000-ата виза, като уточни, че става въпрос за хора, които за първи път получават виза за страната ни.

А да не говорим за хората, които посещават България с визи, издадени в други държави на ЕС”, каза още той.

Ботев сподели, че се очаква ръст на руските туристи през този сезон, който може да достигне 30%.

По отношение на германския пазар той подчерта, че се очаква спад с около 7-8%, което обаче не трябва да притеснява никога, защото руският и германският пазар са много различни.

Като пример зам.-министърът посочи, че руският турист за 7-8 дневна почивка харчи в България между 500-550 евро, които директно влизат в бизнеса и държавата.

Ботев подчерта, че освен масовият туризъм, руските туристи се интересуват много от поклоннически туризъм и страната ни трябва да насочи вниманието си към това.

Държавата трябва да направи всичко необходимо, за да привлича всички видове туристи, но най-вече да им предложи индивидуални продукти, коментира той.

Зам.-министърът подчерта, че алкохолният туризъм не е проблемът на България, защото не може да се очаква младежи на по 16-18 години да се вълнуват толкова много от културния и историческия туризъм.

Туризмът за това е толкова развита индустрия, защото тя предлага на различната сегменти, различен туризъм”, добави Ботев.

Проблем в България е тежкият правен вакуум, отбеляза той и посочи, че в скъпите европейски курорти не биха могли да се видят пред елитните хотели частни паркинги или пък дюнерджийници и т.н, което пък се позволява от закона.

Това нещо трябва да се преодолее”, категоричен бе Ботев.

#Бранимир Ботев #туризъм #сезон #стратегия

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Туризъм
Последно от Туризъм

Всички новини от Туризъм »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"