Божков: Безсрочните разрешения за водачите на таксита да станат срочни

Божков: Безсрочните разрешения за водачите на таксита да станат срочни
Направихме анализ на допуска за издаване на разрешение за водач на таксиметров автомобил у нас и смятаме, че то трябва да стане срочно - до 3 г. Това заяви Валентин Божков, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация“, по време на дискусия.
A A+ A++ A

Направихме анализ на допуска за издаване на разрешение за водач на таксиметров автомобил у нас и смятаме, че то трябва да стане срочно - до 3 г. Това заяви Валентин Божков, изпълнителен директор на ИА „Автомобилна администрация“, по време на дискусия в транспортната комисия на НС, предаде БГНЕС.

Дискусията е на тема „Безопасност на движението по пътищата при осъществяване на таксиметров и автобусен превоз на пътници“. Поводът за нея са тежките ПТП в страната и особено трагичната катастрофа на бул. „Цариградско шосе“, при която загина младо момиче. В дискусията участват зам.-министърът на транспорта Георги Тодоров, както и представители на Министерството на транспорта, на браншови организации, на КАТ и др.

Разрешението за водач на таксиметров автомобил трябва да стане срочно, за да можем да подлагаме на проверка тези водачи в края на изтичане на периода на валидност на документа, продължи Божков. Акцентът трябва да е върху самоконтрола и контрола и да се наблюдава степента на агресия при тези водачи, каза той. Голяма част от тях не работят по правилата и с новите мерки смятаме да защитим обществения интерес.

Таксиметровите водачи всяка година трябва да дават документ за констатиране на състоянието им. Към настоящия момент удостоверението е безсрочно и не се изисква подновяването му, напомни Божков. В момента тече проверка на ДАНС, МВР и прокуратурата, която обхваща всички таксиметрови компании и водачи на таксита, подчерта той.

За последните 10-15 г. няма отнето разрешение за извършване на дейност на таксиметрова компания, добави Божков. Един от основните акценти е психологическият подбор на водачите на МПС, а психотестовете трябва да бъдат правени прецизно, заяви зам.-министърът на транспорта Георги Тодоров. Ще изискваме от всички компании и лица, които осъществяват такава дейност, за своя сметка да разполагат със свидетелство за съдимост, за да няма водачи със съдебно минало, продължи той.

Изказа се и идеята да се въведе патент върху таксиметровата дейност, както и временно отнемане на удостоверението на водач при второ произшествие за 3 или 6 месеца. Както и по-строги санкции при нарушаване на правилата за почивка и работно време.

Другия понеделник ще има среща между ИА „Автомобилна администрация“ и МВР, за да си изяснят ситуацията и да си поставят оперативните задачи. Необходима ли е промяна на закона, къде е причината за тези произшествия и дали случилото се на „Цариградско шосе“ не е единичен случай, запита участниците в дискусията председателят на комисията депутатът от ДПС Камен Костадинов.

В страната имаме 40 000 таксиметрови шофьори, разпределени в 24 000 коли, които се движат по пътищата, заяви Румен Крумов, председател на Националния съюз на превозвачите. Не трябва да решаваме проблемите на парче, призова той. Какво при нас е сбъркано, какво създава чувството за безнаказаност при голяма част от шофьорите, които си позволяват всичко на пътя, и какво да се промени в законите така, че наложената санкция незабавно да бъде приложена към извършителя, продължи с въпросите Крумов.

Той е убеден, че санкцията трябва да бъде незабавна, включително и арест на място при извършено тежко нарушение. Според Крумов контролът и самоконтролът на неизрядните водачи е незадоволителен. Той изреди и проблемите с фалшивите и платените книжки, които също не са изкоренени. Има и предложение, когато се возим в обществен превоз, клиентът, ако има съмнения, да се обади на тел.112 и да помоли шофьорът да бъде проверен.

Друг участник в дебата смята, че на всички спирки на обществения транспорт на бул. „Цариградско шосе“ трябва да се сложат предпазни колчета. Целта на дебата в НС е да се обобщят различните мнения и да се стигне до законодателни промени, за да се реши проблемът с безопасността на движението, е становището на Камен Костадинов.

#таксита #Валентин Божков

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »