КЗК глоби „Мобилтел“ за нелоялно привличане на клиенти
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 440 049 лв. „Мобилтел“ ЕАД заради нелоялно привличане на клиенти, съобщиха от ведомството. Производството е образувано по сигнал от „Национално сдружение на малки и средни кабелни оператори ТВ Клуб 2000“.
Фактите сочат, че през октомври 2012 г. „Мобилтел“ ЕАД е провело рекламна кампания на пакети в три варианта - икономичен, стандартен и разширен, с рекламни послания. В проучването на КЗК е установено, че организираната от „Мобилтел“ ЕАД кампания е атрактивна заради различни безплатни добавки. Те обаче надвишават предвидените от закона допустими прагове и пораждат антиконкурентен ефект на кампанията. На практика няма конкуренция чрез собствените параметри или условия на предоставяне на услугата, а се привлича вниманието на потребителя чрез други стимули.
Предложението за получаване на добавки е валидно и за настоящи абонати на дружеството, и за нови такива, което създава възможност от пренасочване на абонати на конкуренти на мобилния оператор, се казва в заключението на КЗК.
Още по темата:
- » Вижте 5-те условия на Австрия, за да ни пусне в Шенген (СНИМКА)
- » Борисов: Две неща могат да изкарат ГЕРБ от управлението - корупцията и бюджетът
- » КЗК се оправда за спирането на по-евтини храни: Защитаваме конкуренцията, не високите цени