181850 статии       |       377 интервюта       |       1514 снимки       |       38130 абоната       |      
USD 1.75034| EUR 1.95583| GBP 2.34209|
In English На русском
Вход

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   БрекзитВоден режим ПерникЗеметресение АлбанияПо ваш сигнал

ГОРЕЩА ТЕМА: Обрат: Починалата внезапо ученичка не е имала респираторен вирус
Размер на шрифта:   

25% от козметиката е в сивия сектор

17 януари 2012, вторник / 13:43; Коментари: 0
Send to Kindle
25% от козметиката е в сивия сектор
Според оценките на работодателите от бранша, най-честият „носител“ на сивото в бранша са малките, особено гаражните козметични фирми. Снимка: magtrends.com

Преобладаващата част (42,2%) от работодателите в сектор „Парфюмерия и козметика“ смятат, че сивият дял в бранша е в интервала от 11% до 25%, други 19,5% са на мнение, че сивите дейности са около една трета.

Това показва изследване на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ), в което силно впечатление прави своебразното „бягство“ на 47,2% от работодателите от даването на оценка на относителния дял на сивите практики.

На практика всеки втори работодател от бранша е избрал отговора „не мога да преценя“ и не е посочил конкретни оценки за сивия дял в бранша.

Но ако работодателите от бранша не желаят да дават оценки за нивата на сивото в бранша, това поражда нови въпроси, коментират от АИКБ.

Защо се бяга от такъв тип оценки? Какви са притесненията на работещите в бранша и защо чрез уклончиви отговори се бяга от търсеното на действителните параметри на явлението?

Според оценките на работодателите от бранша най-честият „носител“ на сивото в бранша са малките, особено гаражните козметични фирми.

Типично за тяхната дейност са използването на нерегламентиран труд, производството на продукти менте, нарушенията на данъчното законодателство. В случая са налице два сериозни проблема:

Първо, произвеждат се продукти с понижени качества, а в редица случаи поради използването на евтини суровини и вещества се създават вредни за здравето на потребителите продукти. Директните вреди се понасят от крайните потребители на продуктите.

Второ, дейността на гаражните фирми формира сив сектор в бранша, изразяващ се основно в недекларирани обороти, нелоялна конкуренция и оскъпяване на продуктите от постоянно нови разработки и налагането им на пазара. Освен че ощетяват държавния бюджет, действията на сивите фирми в бранша нанасят огромни вреди върху изрядните работодатели в бранша.

Липсата на държавна политика за защита на българските производители е посочена от 49,9% от работодателите в бранша като фактор номер едно за наличието на сиви практики в бранша.

Според 47,9% от работодателите в бранша вторият по сила фактор е корупцията. Корупцията сред чиновниците отключва цяла верига от нерегламентирани практики, в която се въвличат и работодателите.

Неефективността на разследващите органи според 34,5% от работодателите е „покана“ към нелоялните фирми да поемат рисковете от работа в сивото пространство.

В този ред на мисли се разглежда и неефективността на разследващите органи (34,5%), неефективността на съдебната система (28,8%) и прилагането на двойни стандарти спрямо фирмите в бранша (23,3%).

Но близо всеки трети (30,8%) от бранша посочва, че сивите практики в бранша са следствие и от традициите за заобикаляне на законите, което още веднъж е потвърждение, че андрешковщината е жива.

ђеклама:
» Абонирай се безплатно за НОВИНИТЕ всеки ден
Разпечатай | Изпрати | Абонирай се за дума
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама:

Абонирай се за
НОВИНИТЕ БЕЗПЛАТНО