86% от жителите на казахстанската столица харесват България

86% от жителите на казахстанската столица харесват България
Монументът "Астана - Байтерек" - символ на столицата и Казахстан
A A+ A++ A

По инициатива на Службата по търговско икономически въпроси (СТИВ) в столицата на Казахстан - Астана, и в партньорство с казахстанския Изследователски институт „Обществено мнение”, през април 2013 г. бе проведено социологическо проучване "Имиджът на България в Казахстан" сред 405 жители на столицата. Те бяха попитани за мнението им относно развитието на взаимоотношенията между България и Казахстан, с акцент на въпроси, касаещи развитието на търговско-икономическите връзки и туризма, и как се приемат българските стоки на местния пазар, съобщи бюлетинът на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) Инфобизнес.

Като цяло, България се възприема от 68% от интервюираните като държава с богато културно-историческо наследство и като туристическа страна, най-вече за летен морски туризъм (27,2%). България се ползва с положителен имидж сред 72,6% от участвалите в допитването, и с по-скоро положителен сред 13,6%.

Страната ни е привлекателна за жителите на Астана най-вече с уникалната си природа (42,5%), исторически забележителности и архитектура (22,2%), народна култура (10,1%), национална кухня (7,7%).

Само 6,2% от интервюираните са имали възможност да посетят нашата страна, като причината за ниския показател са цените на самолетните билети и липсата на пряка авиолиния между Астана и България, както и недостатъчната реклама.

Като най-разпространени източници за получаване на информация за България са определени телевизията (48,4%), Интернет (32,6%), вестници и списания (11,9%).
Като приоритетни сфери за развитие на двустранните отношения, жителите на столицата определят туризма (37,5%), търговско-икономическото сътрудничество (21,7%), сферата на културата (14,6%), образованието (8,4%).

От традиционните български стоки, интерес за жителите на Астана представляват консервираните зеленчуци и плодове (72,8%), българско вино и коняк (53,8%), текстилна продукция (50,6%), месна продукция (47,4%), млечна продукция (44,9%), лекарства (41,5%), козметика и парфюмерия (35,8%).

От българските вина, най-предпочитани са червеното полусухо (19,8%), бялото (12,6%) и червеното сухо вино (10,6%).

65,2% от интервюираните пазят добър спомен за българските консервирани зеленчуци, и в частност за киселите краставички, а 9,9% са опитали от продаваното отскоро на местния пазар българско краве сирене „Карабунар”.

Резултатите от социологическото проучване бяха представени от Изследователския институт „Обществено мнение” и СТИВ  пред местната общественост на 17 май т.г. в централния столичен хотел „Гранд Парк Есил”, под формата на дружеска вечер, посветена на приятелските връзки между България и Казахстан, в която участваха изявени представители на научните, културни, образователни и туристически среди в Астана. В рамките на мероприятието, СТИВ организира дегустация на българско червено вино и на традиционни български продукти като баница и българско сирене.

#Казахстан #Астана #столица #България #социологическо проучване

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Туризъм
Последно от Туризъм

Всички новини от Туризъм »

Инбет Казино

Анкета

Отрази ли се инфлацията на джоба Ви преди великденските празници