207852 статии       |       425 интервюта       |       1527 снимки       |       38125 абоната       |      
USD 1.7322| EUR 1.95583| GBP 2.31131|
In English На русском

КЛЮЧОВИ ДУМИ ДНЕС:   КоронавирусИзбори 2 в 1

Размер на шрифта:   

Бриджит Стрелър, генерален мениджър L'Oreal Adria-Balkan: L'Oreal промени лицето на науката в България

8 март 2013, петък / 08:20; Милена Христова; Коментари: 1
Send to Kindle
Бриджит Стрелър, генерален мениджър L'Oreal Adria-Balkan: L'Oreal промени лицето на науката в България
Бриджит Стрелър (на снимката в средата ) бе в България, за да награди Еми Халаджова (Л) и Силвия Бакалова (Д) с национални стипендии за техния изключителен принос в областта на науката. Снимка M3 Communications Group, Inc.

Бриджит Стрелър комбинира отговорностите си начело на L'Oréal България с тези на генерален мениджър за Хърватия и Словения от лятото на 2011.

Тя е част от групата L'Oréal повече от 22 години, като цялата й професионална кариера е свързана с козметилната компания. Стрелър постъпва най-напред в  L'Oréal Австрия, а след това се мести в Париж, където координира маркетинговите дейности за линия "Потребителски продукти" с марките L'Oreal Paris, Garnier и Maybelline NY. През 1995 г. става маркетинг мениджър за линия "Потребителски продукти" в Австрия, а от 1999 г. продължава кариерата си като генерален мениджър за същата линия. От 2004 г. насам Стрелър е регионален мениджър на L'Oréal за Сърбия и България.

Бриджит Стрелър бе в България, за да награди Еми Халаджова и Силвия Бакалова с национални стипендии за техния изключителен принос в областта на науката.

Стипендиите са в рамките на световната програма на L'Oréal–UNESCO „За жените в науката", която се реализира в България за трета поредна година с партньорството на Софийския университет „Свети Климент Охридски".


От две години комбинирате отговорностите си начело на L'Oréal България с тези на генерален мениджър за Хърватия и Словения. Все пак вярно ли е, че България има специално място в сърцето Ви?

Обичам по различен и специален начин всяка една от страните, в които работя. Застанах начело на L'Oréal за България преди девет години. България е една от първите страни, които поех като регионален мениджър и съвсем естествено имам специална привързаност към нея.

Факт е обаче че в световен мащаб европейските пазари все повече се уеднаквяват. България се отличава с това, че страната е успяла да изгради много добър баланс между половете - мъжете и жените тук са имали равностойни права в продължение на десетилетия. Тук се запознах с изключителни хора – големи професионалисти и много трудолюбиви.

Двете млади български жени учени – Еми Халаджова и Силвия Бакалова, които тази година спечелиха стипендии в рамките на световната програма на L'Oréal–UNESCO „За жените в науката" – са чудесен пример за потенциала на хората в България. Такива са и членовете на моя екип в България.

Науката е навсякъде около нас, ясно е, че светът се нуждае от наука. Но защо сте толкова убедени, че ролята на жените в науката е изключително важна?

L'Oreal вярва в науката, защото тя е основата, върху която компанията стъпва от самото й основаване през 1909 г. от френския химик Йожен Шьолер.

Освен това повече от 50% от нашите изследователи са жени и въпреки че създаваме продукти и за двата пола, нашите клиенти са предимно дами.

Смятам, че колкото по-голямо разнообразие от мнения имаме по всяка една тема, толкова по-добри резултати ще постигнем.

Успя ли програмата „За жените в науката" да промени лицето на науката?

Програмата е основана през 1998г. През последните петнадесет години повече от 1000 жени учени получиха международни стипендии, големи награди и различни национални стипендии. Победителките се превърнаха в една голяма общност и също така даде ново лице на науката и учените.

Програмата успя да разчупи стереотипите. Едва ли някой ще отрече, че когато чуят думите "изследовател" или "учен", повечето хора си представят малка сива мишка, която не е много атрактивна и общителна.

Всички 1000 жени, които до този момент са спечелили стипендиите на L'Oréal „За жените в науката", са невероятни и красиви дами. По този начин ние даваме ново лице на науката, както и по-голяма видимост на жените учени.

Много сме горди, че големите стипендианти на международната програма са известни учени. Две от тях дори станаха нобелови лауреати.

Какво бихте казали на критиците, според които L'Oréal подкрепя само на думи жените в науката и всъщност цели популяризирането на своите продукти?

Международната програма "За жените в науката" се управлява от фондация L'Oréal, а не от самата компания.

Програмата вече се развива в продължение на петнадесет години и е добила популярност в над петдесет страни по целия свят, което доказват, че ние наистина се интересуват от каузата.

Всяка година програмата привлича все повече кандидати. Това важи и за страните, които аз управлявам - България, Словения, Хърватия и Сърбия. Това дава възможност на жените учени да работят в мрежа, което е много полезно за тях в съвременния свят.

Успява ли L'Oreal да запази обемите на продажбите си, въпреки тежката криза и свито потребление?

L'Oréal имаше една много успешна година. Резултатите, които бяха обявени преди около месец, показват, че компанията регистрира двуцифрен ръст - 5,5%, който изпреварва ръста на козметичния пазар през миналата година, възлизащ на 4-4.5%.

Много съм щастлива, че и четирите страни в региона, за които отговарям, се развиват много добре и отбелязват положителен растеж.

Каква е тайната на успеха?

Тайната се крие в висококачествените ни продукти, които винаги се базират на научни разработки. В България разполагаме с екип от много талантливи хора, които осигуряват перфектен поток на изпълнение, втората стъпка необходима, за да се пласира продукта директно на пазара.

Купуват ли българските жени по-скъпи козметични продукти днес отколкото преди пет години?

Вярно е, че средната цена на продуктите леко се увеличава поради инфлацията, но българските ни клиенти не се насочват масово към много по-скъпи продукти заради трудните времена, през които страната преминава.

Хората търсят добри оферти, особено, когато говорим за основни продукти, като шампоани. Това е причината, поради която има все повече и повече промоционална дейност на пазара. Хубавото е, че българите държат на качеството и предпочитат да купуват качествени продукти, когато могат да си ги позволят.

По какво клиентите в по-развитите страни се различават от тези в Източна Европа?

Няма разлики. Повечето от нашите големи международни клиенти се намират и на българския пазар, като например DM, Kaufland, Billa, а повечето от местните клиенти всъщност са регионални и спазват едни и същи стандарти.

Кой е най-продаваният продукт в България?

Трудно е да се каже, тъй като ние сме много иновативна компания и непрекъснато въвеждаме нови продукти на пазара. Ако говорим за конкретен продукт, най-новата черна спирала на пазара винаги се продава много добре.

Промениха ли се навиците на българските потребители по отношение на естествените продукти и биопродуктите? Как L'Oreal успява да предлага тези продукти на достъпни цени?

Твърдо вярваме, че природата и науката взаимно се допълват и трябва да вървят ръка за ръка. Отделяме повече от 3,5% от международния ни бюджет за научни изследвания и имаме специален отдел, който се занимава изключително и само с откриването на естествени съставки с приложение в козметиката. Нашата компания разполага с голямо портфолио от естествени съставки, а някои от тях са наистина ефективни и съвсем не толкова скъпи. Добър пример е съставката Pro Xylane.

ђеклама:
Разпечатай | Изпрати
» Напиши статия и ти
Още по темата:
Тагове:
Реклама:
Реклама: