Бунев: Стачката изпълни целта си

Бунев: Стачката изпълни целта си
„Железничарите са в стачна готовност, защото доверието е твърде крехко и когато обещаното не се изпълнява, винаги се запазва стачна готовност“, смята синдикалният лидер. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Стачката в железниците беше законна и изигра своята роля за запазване на доходите на железничарите.

Това заяви по радио „Фокус“ председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев в понеделник сутринта.

„Анализ на стачката в БДЖ предстои да се направи. Сигурно можеше да има и по-добра организация, но стачката се реализира и в тези 23 дни влаковете спираха и то беше по закон”, коментира Бунев.

„Грешката може би беше, че протестът не се усещаше много от хората, защото беше в диапазон от 8.00 до 16.00 часа. Ако има бъдещи протести трябва да се обмисли какъв да бъде диапазонът на стачката“, каза още той.

Според Бунев в преговорите беше постигната една от основните цели на стачката – да се запазят доходите на железничарите.

„В крайна сметка това се договори. Договориха се доходи такива, каквито са. По този въпрос нещата са изчистени, приели сме и бонусната система“, уточни той.

По думите му бонусната система тепърва започва да се разработи. Още от първите дни на януари започва подготовката й, за да влезе в сила от първи юни.

Бунев се надява до юни да има обективни показатели, според които хората, които работят повече, наистина да получават повече.

„Основните параметри, по които синдикатите са отстъпили по отношение на Колективния трудов договор, са за отпуска от 22 на 20 дни, обезщетението при пенсиониране от 9 заплати на 8, а допълнителният отпуск, който беше твърдо десет дни, сега е от пет до десет в зависимост от тежестта на условията на труд“, посочи синдикалният лидер.

Бунев изключва възможността при последния преглед на колективния трудов договор да възникнат проблеми и той да не се подпише.

Дори и да не се подпише договорът обаче, в празничните дни няма да има стачка в железниците, подчерта синдикалистът.

Попитан остават ли железничарите в стачна готовност, Бунев обясни, че винаги след една стачка стачната готовност се запазва.

„Железничарите са в стачна готовност, защото доверието е твърде крехко и когато обещаното не се изпълнява, винаги се запазва стачна готовност. Настоящата стачка в БДЖ не беше нова, тя бе продължение на стачката от 10 март, защото не са изпълнени параметрите, подписани тогава“, каза още той.

#БДЖ #стачка #КНСБ #синдикати #Петър Бунев #влакове #Колективния трудов договор #КТД

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай