Стачката в БДЖ вече е индивидуална

Стачката в БДЖ вече е индивидуална
Ситуацията в БДЖ представлява хаос и продължителни, но безрезултатни преговори. Снимка: БГНЕС
A A+ A++ A

Стачката в БДЖ вече е индивидуална и служителите решават дали да стачкуват или не непосредствено преди започване на работния процес, смятат синдикатите.

Ситуацията в БДЖ представлява хаос и продължителни, но безрезултатни преговори.

Днес разговорите между ръководството на дружеството и синдикатите продължиха пет часа, но до споразумение така и не се стигна, съобщи БТА.

Преговорите се водят само в „Пътнически превози“, тъй като в „Товарни превози“ синдикалисти и ръководство вече подписаха колективния трудов договор (КТД).

В петък в БДЖ стачкуваха 26 от служителите, съобщи председателят на Съвета на директорите Владимир Владимиров.

По думите му само в две гари – Горна Оряховица и Стара Загора, е имало задържани заради протеста влакове.

Според Владимиров информацията от ранните часове на деня е била за 20 неотпътували влака от общо 84.

Всичките 166 влака, които бяха спрени от ръководството с мотива, че по време на стачката компанията търпи още по-големи и непосилни разходи, бяха пуснати днес.

От холдинга твърдят, че влаковете се движат по разписание, а служителите на БДЖ са влезли в работен ритъм.

Въпреки това и тази сутрин от ръководството на железницата не бяха сигурни кои влакове ще потеглят и докъде ще стигнат.

Според синдикалистите стачка имало, но била индивидуална.

„Който отива на работа, решава на момента дали ще стачкува или не“, заяви председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев.

Ръководството на железниците обаче продължава твърдо да стои зад петте обявени мерки, без които реформата е невъзможна, категоричен беше Владимиров.

По думите му директорите са готови на диалог по всяко време и по всички въпроси, освен по темите за оптимизирането на персонала, който до края на годината трябва да намалее с общо 2000 души, продажбата на излишните неоперативни активи на „Товарни превози“, увеличаване на цените на билетите средно с 15 на сто.

Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев се приобщи към оценката, че Колективният трудов договор от 2009 г. в този си вид води дружеството към разруха и той категорично няма да го подпише.

„Ако синдикатите се съгласят на тези рестрикции, догодина ще изведем железницата от кризата и доходите на служителите й ще се стабилизират“, коментира Недев.

Това, по което двете страни не постигат споразумение, са исканията, залегнали в Колективния трудов договор от 2009 г., по който ръководството даде някои алтернативни предложения.

Синдикатите не желаят да предоговорят две основни неща в него – защитата от уволнения и доходите на железничарите.

Според Владимиров синдикатите не защитават правата на работниците, а искат чрез определени клаузи в КТД да контролират ръководството и да се договарят с него за неща, които са в тяхна полза.

По този начин се създавала синдикална аристокрация, която получава членски внос в размер на 800 000 лева годишно, смята Владимиров.

Загубите за БДЖ заради ефективния протест надвишават 2.5 млн. лева. В призива за спирането на стачката вчера се включи и министърът на транспорта Ивайло Московски.

Той категорично отрече приписваните сценарии за умишлен фалит на дружеството и евтина разпродажба.

Министърът изрази оптимизъм, че има реален шанс догодина компанията да бъде с минимизирани загуби и оттам нататък да започне да се развива.

С едно-единствено условие обаче – стачката незабавно да бъде прекратена

#влакове #Министър на транспорта #Ивайло Московски #КТД #Горна оряховица #Стара Загора #Владимир Владимиров #Йордан Недев #КНСБ #Петър Бунев #железница #БДЖ

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"