„Пежо-Ситроен" отбеляза сериозен спад на продажбите през 2012 г.

„Пежо-Ситроен" отбеляза сериозен спад на продажбите през 2012 г.
Причина за спада на продажбите на „Пежо-Ситроен" е цялостният спад на автомобилните пазари в Югоизточна Европа и Франция, както и прекъсването на дейността на компанията в Иран. Снимка: ЕПА/БГНЕС
A A+ A++ A

Световните продажби на френския автомобилен концерн „Пежо-Ситроен" са се свили значително през 2012 г., съобщиха от компанията.

Причина за спада на продажбите на „Пежо-Ситроен" е цялостният спад на автомобилните пазари в Югоизточна Европа и Франция, както и прекъсването на дейността на компанията в Иран, предадоха АФП и БГНЕС.

Световните продажби на автомобили са намалели с 16.5% на годишна основа до 2.97 милиона броя.

„Компанията усеща с пълна сила трайния спад на европейските пазари", коментира генералният директор на компанията Фредерик Сен-Жеур в комюнике, добавяйки, че през 2013 г. спадът се очаква да достигне между 3 и 5%.

През 2012 г. продажбите на концерна в Европа са били със спад с 15% достигайки 1.76 милиона броя, а колите, предназначени за Иран, са намалели три пъти до 145 000.

Компанията, която е партньор на американската „Дженеръл Мотърс", прекрати дейността си в Иран през февруари 2012 г.

Продажбите на „Пежо-Ситроен" обаче са се увеличили в Китай, където концернът присъства чрез двете си съвместни предприятия, както и в Русия.

Компанията обаче възнамерява да пусне нови модели автомобили, за да засили продажбите си, като някои от новите возила вече бяха представени през 2012 г., сред които „Пежо 208".

Компанията разчита на появата на два нови модела – „Пежо 3008" и „301", както и „Ситроен C4L" и „C-Elysée".

Надежди се залагат и на развитието на нова мрежа от концесионери, за да продължи компанията да продава свои модели през 2013 г. на водещия автомобилен пазар в света.

Намалели са обаче продажбите в Латинска Америка, но все пак делът на продажбите на коли, продадени извън Европа, е нараснал, достигайки 38% през 2012 г. спрямо 33% през 2011 г., като компанията се стреми да реализира половината от продажбите си извън Европа през 2015 г.

#„Пежо-Ситроен" #коли #автомобили #продажби

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"