Експерти: Вдигането на заплатите в транспорта мможе да отвори Кутията на Пандора

Експерти: Вдигането на заплатите в транспорта мможе да отвори Кутията на Пандора

Стопкадър/НОВА

A A+ A++ A

Решението държавата да извади едни 15 млн. лв. за заплати в столичния градски транспорт до края на годината може да отпуши вълна от протести. Аз съм напълно съгласна, че всеки трябва да получава достойна заплата, но в тези няколко дни ние разбрахме, че хората в транспорта при никакви положения не са най-ниско платените хора в тази държава. Напротив - те получват едни доста добри заплати за България, но протестират.

Това коментира пред Нова телевизия предприемачът Таня Скринска.

Това, че няма достатъчно кадри не е причина да се увеличават заплатите. В България липсват около 20 000 шофьори, независимо че се предлагат доста добри заплати. Така че с едни 300 лева няма да се реши проблема с недостига на хора. Просто няма кадри, няма хора, които да извършват тази дейност, коментира тя.

Не можеш да вдигаш заплатите докато се появят нужния брой хора. Просто не се прави така. Прави се оценка, прави се оптимизация на услугата така, че с по-малко хора, но с по-висока ефективност тя да се осигури. Очаквам кметът на София да не вдига ръце, че кризата е приключила, защото ще дойде следващата и той е този, който трябва да предложи решения, реформи, за да не настъпи следващата криза, коментира Михаил Кръстев.

В момента виждаме, че в транспорта на столицата цари хаос, няма никакъв план. Ако това беше частна фирма, при тази ситуация със сигурност мениджърите щяха да бъдат сменени, допълни той.

Не трябваше да се дават едни пари просто така. Срещу тях ние не получаваме нищо. Щатовете в дружествата ще си останат раздути, пак ще има хаос, нищо няма да се промени. Парите трябваше да бъдат дадени срещу реформа, срещу дългослочен план как тези фирми ще работят по-добре не само за себе си, но и за клиентите си. Като се дават така пари, толкова лесно, сега ще се отпуши недоволство и много хора ще направят същото, коментира Скринска.

Ръководствата като не могат да се справят сами да инвестират в консултанти, които да им дадат решения, посочи Кръстев.

Като искат по-високи заплати, има два начина - или да се оптимизира дейността, или да се вдигне цената на услугата. Това е, посочи той.


#заплати #по-високи заплати #увеличение на заплатите #градски транспорт

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Бизнес
Последно от Бизнес

Всички новини от Бизнес »

Акценти

Анкета

Къде ще почивате това лято?