Инициатива "Великденска кошница": Ще има ли месо, яйца и козунаци на достъпни цени?

Инициатива "Великденска кошница": Ще има ли месо, яйца и козунаци на достъпни цени?

Стопкадър

A A+ A++ A

В периода от 11 до 19 април 2025 г. за пръв път у нас стартира инициатива "Великденска кошница", съобщиха от Министерството на земеделието и храните. Тя има за цел да осигури на трапезата на всеки дом основните великденски продукти, които са традиционни за страната ни, на достъпни за потребителите цени, без компромис в качеството.

В кампанията ще бъдат включени следните продукти:

• Агнешко

• Ярешко

• Яйца

• Великденски козунаци

• Тематични сладкарски изделия за празника

Предложението за тази инициатива се предвижда да бъде осъществена чрез доброволно сътрудничество между Министерството на земеделието и храните и търговските вериги и супермаркети.

При желание участващите търговци се ангажират да предлагат горепосочените продукти на контролирани цени по време на празниците.

"Великденската кошница" е доброволна ценова инициатива, а не законодателна такава, подчертават от министерството.

Очакваните резултати за домакинствата са по-достъпни цени в период на увеличено търсене и разходи. За бизнеса – подобряване на имиджа и връзката с потребителите чрез социална отговорност. Превенция на спекулативни ценови скокове и поддържане на ценова стабилност са също сред целите на кампанията.

Министерството на земеделието и храните предлага идеята и при желание да се координира с големите вериги – супермаркети у нас. Няма правно задължение за търговците да участват. Търговците се съгласяват доброволно да включат определени продукти в специален списък и да предложат наистина или стабилни, или по-ниски цени на определени продукти.

Инициативата ще допринесе за предотвратяване на прекомерни повишения на цените в този период и по отношение на самата конкуренция.

По повод инициативата от Сдружението за модерна търговия коментираха следното:

"Празничните промоции и предложения са традиционни за търговията на дребно в България. Всеки търговец съобразно асортимента си, ценовата си политика и приложимото законодателство планира и осъществява такива активности. Сдружението за модерна търговия не координира търговски политики на своите членове и не е адресат на това предложение."

#Великден #МЗХ

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Земеделие
Последно от Земеделие

Всички новини от Земеделие »

Акценти

Анкета

Подкрепяте ли протеста на работещите в градския транспорт в София?