
В тежката влакова катастрофа близо до София в сряда загинаха двама души, а шестима пострадаха. Две товарни композиции се удариха челно край Локорско, разследването продължава.
Версиите, по които работят разследващите са навлизане в междугарието на червено на един от машинистите или грешна команда от диспечерите. По неофициални данни става дума за навлизане на червен светофар.
През цялата нощ няколко полицейски екипа охраняваха мястото на сблъсъка. Днес започна повторният оглед на служителите на БДЖ, НКЖИ, полицията и пожарната.
Според експерта Михаил Рангелов инцидентът е можело да бъде предотвратен.
„Има няколко системи за сигурност, които не са сработили. Последната система е диспечерът да изключи напрежението в контактната мрежа и да спре влаковете, но в случая това е станало много бързо и не е имало време да реагират“, посочи той в ефира на bTV.
Едно е сигурно обаче - има човешка грешка
„Или диспечерът е дал разрешение, или локомотивната бригада е предприела това нещо, но при всички положения става дума за грубо нарушение на правилниците“, категоричен е Рангелов.
„Този участък има една особеност, че той е на централно диспечерско управление. Т.е. не се управлява от съседните гари, а директно от диспечерите на „Мария Луиза“. Все още има няколко версии, които се обсъждат“, добави той.
При наличие на т.н. ERTMS система, подобен инцидент би бил невъзможен. Състои се от две части - сензори по жп линиите и в локомотивите. Така при подобна грешка, тя сама изключва машините.
„Вече в цяла Европа я има, ние тук тепърва ще въвеждаме. Те вече второ ниво имат. Ние говорим за първо, което въобще не виждам как ще стане в следващите години“, каза още експертът Михаил Рангелов.
Още по темата:
- » Най-добрите градове за живот в България
- » Ще бъде ли обявена грипна епидемия в София?
- » Легендата Род Стюарт идва в София
Коментирай
