Само топ инвеститори щели да строят пристанища

Само топ инвеститори щели да строят пристанища
Снимка: e-burgas.com
A A+ A++ A

Изграждането на нови пристанища да става само от инвеститор, притежаващ сертификат за инвестиции клас „А", предвиждат готвените промени в Закона за морските пространства, вътрешните водни пътища и пристанищата.

Това обяви в сряда народният представител от ГЕРБ Димитър Атанасов, според когото предложението се приема добре от морския бизнес, предаде Дарик радио.

„Когато се избере инвеститор клас „А", той достатъчно добре е показал намеренията си и не е нужно да правим търг, с което да създаваме предпоставки за обжалване и спъване на съответното развитие", отбеляза Атанасов.

По думите му няма информация за конкретни инвестиционни намерения за изграждане на пристанища.

Промените в Закона за пристанищата целят облекчаване и съкращаване на процедурите за разглеждане на инвестиционни инициативи за изграждане на нови или разширяване и модернизиране на съществуващи пристанища.

Най-съществената промяна е свързана с премахване на двустепенната система на устройствено планиране на територията на пристанищата за обществен транспорт.

С настоящия законопроект се предлага да се премине към едностепенна система на устройствено планиране, като на генералния план на пристанището се предоставя статут не на опорен план, а на подробен устройствен план, който се изработва като план за регулация и застрояване за пристанищната територия и като парцеларен план за пристанищната акватория (като вид неурбанизирана територия).

Поправките в Закона за пристанищата ще дават възможност да се строи на морското дъно.

Според експертите, основният път за реализиране на инвестиционните инициативи в областта на пристанищното строителство е отвоюване на територия от морската или речна акватория, тъй като географските особености на българското и естественото развитие на крайбрежните градове не дават много възможности това да стане чрез изграждане на нови пристанищни съоръжения на сушата.

В закона ще се даде и определение за „пристан". Сега действащото законодателство не признава „пристаните" като пристанищни съоръжения и не позволява те да бъдат използвани по предназначение, но на практика те функционират.

Хидротехнически ще позволяват през светлата част на денонощието и при благоприятни метеорологични условия да бъдат използвани за приставане на определени видове кораби.

Морска администрация ще контролира пристаните и ще може да временно да спира работата им, което в момента е законово регламентирано, посочи Атанасов.

За следващия вторник от 10:00 часа във Варна е насрочено обществено обсъждане на подготвените законови промени.

#ГЕРБ #пристанища #Димитър Атанасов #инвеститори #Варна

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Транспорт
Последно от Транспорт

Всички новини от Транспорт »

Инбет Казино

Анкета

Одобрявате ли кабинета "Главчев"