Измамна схема подвежда потребители да плащат за непоръчани пратки
Нов вид измама заплашва хората, които редовно пазаруват онлайн с доставка до адрес. Измамниците изпращат непоръчвани пратки с наложен платеж, като същевременно не предлагат услугата „Преглед“ преди плащането. Варненка е станала жертва на такава схема, като заплатила близо 100 лева за стока, която не е поръчвала. Въпреки че името и адресът ѝ са фигурирали на пратката, съдържанието било напълно неподходящо.
„Миналата седмица направих множество поръчки онлайн“, разказва тя пред БНР. „В понеделник куриерът дойде на служебния ми адрес и спомена, че пратката няма включен „Преглед“. Имената ми, адресът и телефонът ми бяха върху пакета, така че заплатих наложения платеж. Когато го отворих, вътре имаше детска фланелка с ужасно качество.“ Жената веднага се свързала с куриера, но той я уведомил, че не може да помогне, тъй като парите вече са преведени. Съветът му бил да се обърне към полицията, след което тя подала жалба в Икономическа полиция към ОДП - Варна.
Според експерта на платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова, това е добре планирана измама, насочена към уязвими потребители. „Тази схема вероятно вече е проработила не само при тази жена, но и при много други“, коментира Руменова. Тя препоръчва хората, които смятат, че техните лични данни са били използвани без разрешение, незабавно да се свържат с органите на реда и да подадат сигнал към Комисията за защита на личните данни.
Още по темата:
- » Крупна измама: Присвоени ли са обезщетения от над 1 милиона лева на пострадали при катастрофи?
- » Измамници се завърнаха по морето! Не им се връзвайте!
- » Българите, свили 54 млн. паунда от социални осигуровки на Острова, осъдени на общо 25 г. зад решетките