Витаминът, който гори мазнините

Витаминът, който гори мазнините
A A+ A++ A

Мазнините в корема са не само естетичен проблем. Увеличаването на обема им може да окаже негативен ефект върху нашето здраве, споделя диетологът Тами Бест. "Проучване от 2021 г. установи, че висцералната мазнина може да увеличи риска от сърдечни проблеми. А проучване , публикувано през февруари 2024 г., свързва по-високите нива на висцерална мазнина в средната възраст с болестта на Алцхаймер, особено при мъжете", казва експертът.

"Няма вълшебни средства срещу натрупване на мазнини по корема, които стават все по-често срещани с възрастта, но има един витамин, който е изключително полезен в случая“, казва д-р Бест. Експертът споделя, че някои хранителни вещества играят голяма роля за предотвратяване на мазнините по корема. Д-р Бест споделя витамин, който препоръчва за премахване на излишните мазнини в тази област.

Най-добрият витамин за намаляване на коремните мазнини Д-р Бест препоръчва да се уверите, че получавате препоръчителното количество тиамин, известен също като B1, всеки ден.

"Той играе решаваща роля в метаболизма на въглехидратите. Този витамин се активира до тиамин трифосфат, който е един от ензимите, необходими за енергийния метаболизъм“, обяснява диетологът. Ето какво се случва с тялото, когато приемате тиамин:

"Тиаминът се абсорбира от тънките черва. Той се превръща в своята функционална форма, известна като TPP (тиамин пирофосфат) и се използва от клетките на тялото в цикъла на Кребс за производство на енергия“, обяснява диетологът. Този витамин, според експерта, че ще ви помогне да загубите мазнини по корема и е важна част от добре балансираната диета. Как да си набавите повече тиамин във вашата диета? Въпреки че има налични витамини и добавки, д-р Бест препоръчва получаването на тиамин от храната.

"Тиаминът се съдържа в храните, но може да се разруши при нагряване“, предупреди специалистът. Тя отбелязва, че добавянето на пшеничен зародиш, смляно ленено семе, конопено семе или слънчогледово семе към кисело мляко, смутита, салати или варени овесени ядки може да бъде добър начин за повишаване на нивата на тиамин.

Експертът добавя, че свинското месо, сьомгата и бобовите растения също са добри източници на тиамин. Други съвети за загуба на коремни мазнини Както каза Бест, тиаминът не е единственият витамин, необходим за правилното хранене.

"Витамините от група В участват активно в метаболизма и способността да се използва храната за енергия, вместо да се съхранява като нежелана мазнина“, казва д-р Бест. Загубата на мазнини по корема обаче не е само диета.

"Трябва съзнателно да променим навиците си за хранене и упражнения, за да се адаптираме към променящите се метаболитни нужди на нашите стареещи тела“, съветва диетологът. Д-р Бест подчертава, че ключовата дума е съзнание и че промяната не е само физическа.

"Често възрастните се борят с нагласата "Тренирам и ям същото, както когато бях по-млад, но все още натрупвам мазнини по корема. Вашите навици за хранене и упражнения трябва да са различни, защото тялото ви е различно.

Важно: Статията не замества балансираното хранене и консултацията със специалист, уточняват от actualno.com.

#витамин

Последвайте ни в Twitter и Facebook

Още по темата:

Коментирай

Най-четено от Здраве
Последно от Здраве

Всички новини от Здраве »

Акценти

Анкета

Ще състави ли правителство?